تداوم روند افزایشی فروش تلفن های همراه هوشمند

فروش جهانی تلفن های همراه طی فصل سوم 2013 در مجموع برابر با 455.6 میلیون دستگاه بوده که افزایش 5.7 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می دهد. بنابر گزارش گارتنر، فروش تلفن های همراه هوشمند سهمی 55 درصدی از کل فروش تلفن همراه را در فصل سوم امسال به خود اختصاص داده و به بالاترین میزان خود در طول تاریخ رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فروش جهانی تلفن های همراه طی فصل سوم 2013 در مجموع برابر با 455.6 میلیون دستگاه بوده که افزایش 5.7 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می دهد. بنابر گزارش گارتنر، فروش تلفن های همراه هوشمند سهمی 55 درصدی از کل فروش تلفن همراه را در فصل سوم امسال به خود اختصاص داده و به بالاترین میزان خود در طول تاریخ رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، فروش جهانی تلفن های همراه هوشمند به 250.2 میلیون دستگاه رسیده که افزایش 45.8 درصدی نسبت به سه ماهه سوم 2012 را نشان می دهد. آسیا اقیانوسیه بیشترین میزان رشد را چه در بازار تلفن های همراه هوشمند (77.3 درصد) و چه تلفن های همراه ساده (11.9 درصد) به خود اختصاص داده است. اروپای غربی و آمریکا دیگر نقاط جهان با روند افزایشی فروش تلفن های همراه بوده اند.

این در شرایطی است که فروش تلفن های همراه ساده همچنان روندی کاهشی را دنبال می کند. در چین و آمریکای لاتین تقاضا برای آنها کاهش چشمگیری داشته و مصرف کنندگان در پی تعویض تلفن های همراه قدیمی خود با نمونه های هوشمند هستند.

به گفته تحلیلگران گارتنر، فروش جهانی تلفن های همراه در مسیر رسیدن به 1.81 میلیارد دستگاه طی سال جاری میلادی قرار دارد که افزایش 3.4 درصدی نسبت به سال 2012 را نشان می دهد.

در شرایطی که سهم بازار سامسونگ طی فصل سوم 2013 بدون تغییر بوده، اما فاصله خود در بازار تلفن های همراه هوشمند را با اپل، رقیب اصلی خود بیشتر کرده است. عرضه گوشی گلکسی نوت 3 به پیشرو بودن این شرکت در بازار تلفن های همراه هوشمند دارای نمایشگر بزرگ کمک کرده است.

فروش تلفن های همراه هوشمند لنووو به 12.9 میلیون دستگاه رسیده که افزایش 84.5 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. سهم این در شرکت در بازار تلفن های همراه هوشمند چین به طور مداوم در حال افزایش بوده است.

فروش تلفن های همراه اپل در فصل سوم 2013 به 30.3 میلیون دستگاه رسیده که افزایش 23.2 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. در شرایطی که عرضه مدل های جدید آی فون اثر مثبتی بر آمار کلی فروش اپل داشته، اما این اثر در صورت عرضه زودتر آنها می توانست بزرگتر باشد. بر خلاف آیفون  5c ، تقاضا برای آیفون  5s چشمگیر بوده است.

از نظر سهم بازار سیستم های عامل، آندرویید آمار بیش از 80 درصد در سه ماهه سوم امسال را ثبت کرده است. اما برنده اصلی در این بازه زمانی مایکروسافت با رشدی 123 درصدی بوده است. 41 درصد از فروش تمامی تلفن های همراه آندروییدی در چین بوده که نسبت به آمار 34 درصدی سال گذشته افزایش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  4