شرایط فروختن مخابرات به دولت

سخنگوی شرکت مخابرات گفت: برای بازگشت کابل مسی به دولت باید روال قانونی طی شود و این روال در اختیار مدیران شرکت مخابرات ایران نیست، بلکه در اختیار سهامداران این شرکت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا  مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران به پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات به «سیتنا» گفته است: در خصوص مباحث اخیر پیرامون بازگشت کابل مسی به دولت، گفت: دولت راجع به شبکه‎ کابل مسی مباحثی را مطرح کرده است. طبیعتا اگر آن‎ها شبکه مسی را هم بخواهند، قاعدتا باید روال قانونی‎اش طی شود.

وی افزود: بحث روال قانونی این موضوع در اختیار مدیران شرکت مخابرات ایران نیست، بلکه در اختیار سهامداران این شرکت است. در موضوع اخیر هم فروشنده باید برود و با خریداران صحبت کند. خریدار هم سهامداران هستند و حتما سهامداران روی این بحث، نظرات و یا پیشنهاداتی دارند.

زارعیان در ادامه گفت: بنده به عنوان یک کارشناس حوزه ارتباطات و اقتصاد معتقدم طبیعتا اگر کسی کالایی را چهار سال پیش خریداری کرده باشد و بخواهد امروز آن کالا را بفروشد، حتما به قیمت روز می‎فروشد. ارزش مخابرات هم باید به قیمت روز محاسبه شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر این نکته که در موضوع مخابرات هم باید شرایط حال حاضر بازار در نظر گرفته شود، اظهار داشت: ما باید ببینیم که در موارد مطروحه‎ اخیر سهامداران چه نظری دارند. طبیعتا مدیرعامل شرکت مخابرات نیز تابع نظر سهامداران است.

وی ادامه داد: طبیعتا شبکه، خرید کالا و خدمات، امروز در بازار تعریف دارد و این کاملا مشخص است. اقتصاد کشور از 4 سال پیش تا به حال به کجا رفته، چه تورمی را طی کرده است؟ زارعیان در ادامه در خصوص اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر بازگشت کابل مسی به دولت برای مدیریت همه‎ استفاده کنندگان از این زیرساخت توسط دولت، خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران آمادگی دارد تا کل شبکه کابل مسی را در اختیار همه کاربران قرار دهد. ما حتی این را هم اعلام کردیم که به دنبال سود زیادی هم نیستیم، هزینه‎های نگهداری شبکه را به ما پرداخت کنند تا این کار انجام شود.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر هم این کار را کرده‎ایم. چه شرکتی از ما شبکه را خواسته و ما در اختیارش قرار ندادیم؟ PAPها هم از کاربران ما هستند که ما این زیرساخت و امکانات را در اختیارشان قرارداده‎ایم. دیگران هم اگر بخواهند ما این امکانات را در اختیارشان قرار خواهیم داد؛ بنابراین این اصلا بحثی نیست که بخواهد راجع به آن صحبت شود.

زارعیان دیگر بار تاکید کرد: حداقل درخواست ما این است که هزینه‎ی نگهداری این شبکه به ما پرداخت شود. ما حتی به دنبال سود هم نیستیم. اگر دولت یا بخش دیگری هم بخواهد وارد این عرصه شود مگر می‎تواند هزینه‎ی نگهداری نگیرد؟ مگر می‎تواند شبکه را مجانی در اختیار دیگران قرار دهد؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  4