رومینگ رایگان تماس‌های دریافتی اتحادیه اروپا از تابستان آینده

کمسیون اروپا از طرح‌هایش برای پیش بردن بازار مخابراتی واحد در میان کشورهای اروپایی پرده برداشت.همچنین قرار است از جولای 2014 هزینه دریافت تماس در حین مسافرت در داخل اتحادیه اروپا ممنوع شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،گرچه موج‌های اصلاحی متوالی به تغییر چگونگی دریافت خدمات مخابراتی در اتحادیه اروپا کمک کرده‌اند، اما این بخش همچنان عمدتا بر مبنای وجود 28 بازار ملی فعالیت می‌کند. هیچ شرکت مخابراتی وجود ندارد که در تمام اتحادیه اروپا فعالیت کند، و اپراتورها و مشتریان با قیمت‌ها و قوانین متفاوتی روبرو هستند.

در صورت اعمال، قوانین جدید می‌توانند مجوز واحدی برای فعالیت در هر 28 کشور عضو و هماهنگی بیشتر در چگونگی اجاره شبکه شرکت‌های دیگر توسط اپراتورها به وجود آورند.

همچنین قرار است از جولای 2014 هزینه دریافت تماس در حین مسافرت در داخل اتحادیه اروپا ممنوع شود.

شرکت‌ها امکان انتخاب از بین دو گزینه را دارند:

 طرح‌هایی را عرضه کنند که در تمام اتحادیه اروپا قابل اعمال باشند (رومینگ مثل خانه)، که هزینه آن با رقابت‌های بومی تعیین می‌شود.

 به مشتریانشان امکان جدا شدن بدهند، یعنی: مشتری می‌تواند (بدون نیاز به خرید سیم کارت جدید) از تامین‌کننده رومینگ دیگری که نرخ کمتری عرضه می‌کند استفاده کند. این قوانین به قوانین رومینگ 2012 که اپراتورها را ملزم به کاهش 67 درصدی فروش عمده داده در ژولای 2014 می‌کرد، افزوده می‌شود.

ممنوعیت دریافت هزینه بیشتر برای تماس‌های بین‌المللی در داخل اروپا
امروزه شرکت‌ها برای تماس‌ خطوط ثابت یا تلفن همراه از کشور مبدا به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، معمولا هزینه اضافی دریافت می‌کند. قانون جدید می‌گوید که شرکت‌ها نمی‌توانند برای تماس خطوط ثابت درون اتحادیه اروپا بیش از تماس‌های بین شهری داخلی هزینه دریافت کنند. همچنین هزینه تماس خطوط تلفن همراه دورن اتحادیه اروپا نمی‌تواند بیش از 0٫19 یورو به ازای هر دقیقه (به اضافه مالیات بر ارزش افزوده) باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =