باغ‌های معلق بابل کجا بنا شدند

محققی بریتانیایی معتقد است توانسته محل حقیقی باغ‌های معلق بابل را در یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان،‌شناسایی کند.

محل

براساس یکی از این گزارش‌ها،‌ باغ‌های معلق بابل 600 سال پیش از تولد مسیح توسط بختنصر در بابل بنا شد تا همسر وی در میانه بیابان بهشتی در اختیار داشته باشد که او را به یاد کوهستان‌های سرسبز زادگاهش بیاندازد. با این‌همه در آثار مکتوب آن زمان، حتی آنهایی که توسط خود بختنصر نگاشته شده‌اند کوچکترین اشاره‌ای به چنین باغی نشده‌است.

از این رو دالی و تیمش به این نتیجه رسیدند که این باغ‌ها باید در مکانی دیگر بنا شده باشند و درواقع باغ‌های معلق بابل به مکانی نادرست،‌فردی نادرست و دوره تاریخی اشتباه نسبت داده شده‌اند. دالی که یکی از معدود محققانی است که توانایی خواندن خط میخی را دارد، در موزه تاریخ بریتانیا با متن میخی مواجه شد که در آن زندگی سناخریب که 100 سال پیش از بختنصر می‌زیسته و بر سرزمینهای پهناوری حکمرانی می‌کرده، تشریح شده‌است. در این متن همچنین درباره کاخ و باغی نوشته شده که این پادشاه در دوران زندگی‌اش آنها را بنا کرده و از آنها به عنوان شگفتی برای تمام بشر یاد شده است. دالی معتقد است آشوریان پایتخت خود را بابل جدید می‌نامیدند و همین امر منجر به بروز اشتباه در تعیین موقعیت اصلی این بنای تاریخی شده‌است.

براساس تحقیقات دالی،‌باغ‌های معلق بابل در قالب مجموعه‌ای از تراس‌ها بنا شده بودند که ساختاری آمفی‌تئاتر مانند داشته و دریاچه‌ای در بستر این باغ قرار داشت. آب این دریاچه با استفاده از کانالی به طول 96 کیلومتر به باغ هدایت می‌شده است.

شواهد و آثاری از این سازه باستانی به وسعت 482 کیلومتر و عمق 96 کیلومتر در تصاویری که توسط ماهواره‌های جاسوسی آمریکا به ثبت رسیده‌اند مشاهده می‌شوند. دالی معتقد است این فضای سبز وسیع در آن دوران روزانه 300 تن آب نیاز داشته تا در میان بیابان سرسبز باقی بماند.

دالی در کتیبه‌ای دیگر چگونگی آبیاری باغ‌هایی که در طبقات بالاتر قرار داشتند را کشف کرده‌است. براساس این کتیبه، آب با استفاده از ابزاری با کارایی مشابه پیچ مشهور ارشمیدس به تراسها انتقال پیدا می‌کرد، البته چهار قرن پیش از اینکه ارشمیدس به فکر اختراع آن بیافتد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄  7  =