پیاده‌سازی مدلی برای پاسخگویی به دغدغه‌های اینترنتی

عضو سازمان نظان صنفی رایانه‌ای استان تهران درباره با وضعیت اینترنت در کشور اعتقاد دارد که توسعه اینترنت در تمام کشورهایی که به نوعی پیشرفت چشمگیری داشتند بر کسی پوشیده نیست و ما در کشور به دلایل فرهنگی و محتوای اینترنت با حساسیت‌های خاصی رو به رو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اردشیر منتصری در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: درحقیقت ما نتوانستیم مدلی را در رابطه با اینترنت در کشور پیاده کنیم که بتواند به تمام دغدغه‌ها پاسخ دهد. باید محتوای داخل را با مدلی بومی هدایت کنیم تا دیگر کاربران هزینه‌ی سنگینی برای بازدید صفحات موجود در داخل کشور پرداخت نکنند.

 

وی در ادامه به انحصار ورود پهنای باند که در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد اشاره کرد و افزود: انحصار در هر زمینه باعث رشد کند کیفیت می‌شود ولی با همین وضعیت فعلی نیز دولت جدید فعالیت‌هایی را انجام داده که باعث افزایش کیفیت سرویس‌ها شده است. اگر مجموعه شرکت ارتباطات زیرساخت همکاری خود را با بخش خصوصی افزایش دهد مطمئنا با همین امکانات می‌توان کیفیت را بصورت چشمگیری افزایش داد.

 

او همچنین در رابطه با خصوصی‌سازی شرکت مخابرات معتقد است: شرکت مخابرات به توسعه فعالیت‌های خود در لایه دسترسی علاقه دارد درصورتی که اگر شرکت مخابرات ایران با شرکت‌هایی که ارائه کننده سرویس به کاربران هستند همکاری بیشتری داشته باشد، منافع هر دو طرف تامین خواهد شد.

 

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران راه حل بحث کم فروشی اینترنتی را اینگونه عنوان کرد: در رابطه با کم فروشی اگر ما مسیری را طی کنیم که محتوای داخل بوسیله روشی با قیمت کمتری به کاربران ارائه شود، این موضوع می‌تواند حجم استفاده از اینترنت را کاهش دهد و بصورت خودکار بحث کم فروشی حل خواهد شد.

 

منتصری عملکرد دولت جدید را منطبق با واقعیت‌های روز دنیا دانست و گفت: دولت جدید نگاه خود را با واقعیت‌های روز دنیا تطبیق داده است و در عین حال که به آرمان‌های کشور پایبند است، از فرصت‌ها استفاده می‌کند و اگر این مسیر به همین طریق ادامه پیدا کند از هر بحث به نکات مثبت آن توجه خواهد شد و برای نکات منفی راهکارهایی در نظر گرفته می‌شود. با این وجود به نظر می‌رسد ما فرصت‌های زیادی را در پیش داریم.

 

او در پایان افزود: اگر مجموعه شرکت ارتباطات زیرساخت، وزارت فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات توجه بیشتری به مباحث خدمات ارزش افزوده داشته باشند و شرکت‌های ارائه کننده سرویس‌های اینترنتی به نحوی تشویق شوند تا در بحث خدمات ارزش افزوده پا به میدان بگذارند خیلی از مسائل برطرف خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  +    =  40