مشارکت ۴۰ هزار کودک در جنگ داخلی کنگو

آمارهای رسمی حاکی از آن است که چهل هزار کودک زیر هفده سال در جنگ داخلی کنگوی دموکراتیک شرکت داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از واحد مرکزی خبر – شبکه تلویزیونی الجزیره، جوزف کابیلا رئیس جمهور کنگوی دموکراتیک که روز پنج شنبه از شرق این جمهوری دیدن کرد از اهالی محلی خواست به گروه های مسلح کمک نکنند.

هنوز تعدادی از گروه های شبه نظامی در کنگوی دموکراتیک فعال هستند که برای جذب کودکان و نوجوانان و استفاده از آنها در درگیری های مسلحانه تلاش می کنند.
آمارهای رسمی نشان می دهد چهل هزار کودک زیر هفده سال در جنگ داخلی اخیر در این کشور
حضور داشته اند.

نصرالدین علوی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره گفت: پس از آن که جنبش ام 23 در کنگو سلاح خود را به دنبال تلاش های بین المللی زمین گذاشت، شورش ها در کنگو پایان یافت و فقط تعدادی از گروه های مسلح باقی مانده است که با ارتکاب جنایاتی می کوشند در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کنند. در جنگ های داخلی در آفریقا معمولا مردم قربانی طغیان نظام ها و افراط گری گروه های مسلح می شوند. جنگ هایی که کودکان سوخت اصلی آن به شمار می روند. این کودکان به زور به خدمت گرفته می شوند و وارد جنگی می شوند که از پایان آن خبری ندارند.

یکی از این کودکان می گوید: رفته بودم آب بیاورم که تعدادی از افراد گروه ام23 مرا گرفتند و استفاده از سلاح را به من آموزش دادند.
یک کودک دیگر میگوید: ما برای آنها غذا می پختیم و آب می آوردیم و هیزم جمع می کردیم و سلاح های آنها را تمیز می کردیم.

در ادامه گزارش آمده است: صدها تن از کودکانی که در جنگ داخلی کنگو شرکت داشته اند اکنون زیر نظر کارشناسان یونیسف قرار دارند تا دوباره به جامعه برگردند.
دان رونو رئیس سازمان حمایت از کودکان در کنگو می گوید: این کودکان به مکانی بین گروه های مسلح و منازل خود نیاز دارند و این همان چیزی است که ما برای آنها فراهم کرده ایم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  +    =  66