خودروی B90 به بازار ایران می‌آید

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه این شرکت روند تولید محصولات خانواده تیبا را افزایش خواهد داد، گفت: به تدریج محصولات فرانسوی مثل B90 و چند محصولات دیگر در چرخه محصولات سایپا قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل ازتسنیم: سعید مدنی امروز در سخنرانی خود در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با بیان این که شرکت سایپا اکنون متشکل از هفت خودروساز دامنه کاملی از خودروهای سواری، تجاری را تولید می‌کند اظهار داشت: تامین کنندگان قطعات و مجموعه‌های سایپا را مگاموتور، سازه گستر و کاوه خودرو تشکیل می‌دهند. البته شرکای شرکت سایپا در چند دهه گذشته شرکت‌های کیان‌موتورز کره، ستروئن فرانسه و اخیراً‌شرکت برلیانس از چین هستند.

وی اضافه کرد: شرکت خودروسازی پارس خودرو در گروه سایپا با اتحاد رنو و نیسان همکاری دیرینه با هم برقرار نموده‌اند.البته در بخش خودروهای تجاری سایپا دیزل و ایران کاوه از قدیم با ولوو و رنو کار کرده‌اند و اخیرا دایره همکاری خود را با شرکت‌های فوتون و دانگ فنگ از چین هم گسترش داده‌اند .

مدنی با اشاره به همکاری‌های مشترک این شرکت با خودروسازان جهانی افزود: در این گروه خودروسازی دامنه کامل و متنوعی از محصولات سواری و تجاری تولید می‌شود که این امر می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای بخش‌های مختلف بازارهای داخلی و خارجی باشد.

مدیرعامل شرکت سایپا در ادامه به استقرار مرکز تحقیقات نوآوری صنایع خودروسازی سایپا به عنوان نهادی جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان این شرکت خودروساز اشاره کرد و گفت: در حوزه طراحی و تدوین محصول جدید در قالب اجرای پروژه‌هایی مانند تیبا، زانتیا 2 و پروژه‌های مختلف بر روی پلت‌فرم‌های پراید و همچنین تعریف و اجرای پروژه‌های متعدد تحقیقاتی اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

مدنی با اشاره به بازار صادراتی محصولات این شرکت خودروساز تصریح کرد: هم‌اکنون بازار صادراتی ایران برای کشورهای عراق، سوریه، ونزوئلا، اوکران، مصر، آذربایجان و افغانستان تشکیل می‌دهند. البته این گروه خودروسازی با هدف گذاری افزایش صادرات خود به بیش از 20 درصد از تولیدات خود برنامه استراتژی را تا سال 2016 تدوین کرده است تا بتواند جمعیت بالغ بر 400 میلیون نفر را پوشش دهد.

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا به برنامه‌های استراتژیک این شرکت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین چشم انداز گروه خودروسازی سایپا تبدیل شدن به یک خودروساز جهانی از طریق بازیگری اصلی در بازار ایران، مدیریت محصول و پلتفرم ، حضور فعال در بازارهای داخلی و خارجی وهمچنین تمرکز روی توان رقابتی در کیفیت قیمت و مدیریت شبکه فروش و خدمات پس از فروش است.

مدنی افزود: سایپا تلاش می‌کند جز 20 خودروساز برتر دنیا باشد و 20 درصد محصولات خود را به کشورهای همسایه و بازارهای هدف صادر کند.برای این منظور مالکیت دو پلت‌فرم خودروسازی سواری در دو کلاس b,c و خانواده قوای محرکه را در بلندمدت خود قرار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: از سال آینده روند تولید محصولات x100 در ایران روند کاهشی و محصولات خانواده تیبا رو به افزایش خواهد بود. البته به تدریج محصولات فرانسوی مثل بی 90 و چند محصول دیگر با تیراژ پایین برای کامل کردن سبد محصولات در سایپا تولید خواهند شد.

مدنی با بیان این مطلب که در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا در بخش خودروهای سواری 48.3 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد گفت: 51.7 درصد باقیمانده به سایر خودروسازان ایرانی و واردات خودرو اختصاص دارد که در مجموع باید بگویم درآمد گروه خودروسازی سایپا در سال 2007 حدو 4هزار و 609 میلیون دلار بوده است که این رقم تا سال 2011 به رقم 8 هزار و 518 میلیون دلار رسیده است.

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا افزایش حجم تولید، قیمت‌گذاری محصولات در حاشیه بازار ، مدیریت هزینه ، توسعه کسب و کار فروش و خدمات پس از فروش را از جمله سیاست‌های کلی گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد و گفت: با واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های زیر مجموعه و همکاری در طراحی و ساخت خودرو ضمن انتقال تکنولوژی و دانش و سرمایه‌گذاری مشترک در تولید قطعات هایتک به استراتژی‌های خود دست خواهیم یافت.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  18