پشیمانی مرد در آتش‌افــروزی داخل بانک

مرد مرموز نیمه‌های شب بنزین را داخل ساختمان بانکی خالی کرد و هنوز کبریت را روشن نکرده بود که پشیمان شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این مرد می‌گوید وقتی تحت فشار مسئولان بانک برای پرداخت عقب افتاده‌های اقساط سنگین قرار گرفته تصمیم به انتقامجویی داشته که در ایستگاه آخر نتوانسته نقشه‌اش را اجرایی کند.
صبح یکی از روزهای آبان ماه سال جاری کارمند یکی از بانک‌های شهرک ولیعصر یافت‌آباد وقتی وارد بانک شد بوی بنزین به مشامش خورد و برای جلوگیری از هرگونه آتش سوزی با 125 تماس گرفت. دقایقی بعد، تیمی از آتش‌نشانان خود را به این بانک در خیابان شهید حیدری رساندند و با اقدامات اولیه و شست‌وشوی ‌زمین محوطه بانکی که آغشته به بنزین بود از بروز آتش سوزی جلوگیری کردند.
همزمان با توجه به مرموز بودن ماجرا، مسئولان بانک موضوع را به پلیس اطلاع دادند و با حضور مأموران در صحنه و بررسی‌های میدانی مشخص شد گروهی به عمد اقدام به ریختن بنزین به داخل بانک کرده‌اند و این‌که چرا بانک را به آتش نکشیده‌اند معمای پیچیده‌ای را پیش روی مأموران پلیس قرار داد.
با دستور بازپرس موسیوند از شعبه دوم دادسرای یافت آباد تیمی از مأموران وارد عمل شدند تا طراحان توطئه آتش سوزی در بانک را به دام اندازند.
زمانی که مأموران به بازبینی دوربین مداربسته بانک پرداختند، دیدند مردی در نیمه‌های شب اقدام به ریختن بنزین کرده و از آنجا که در تاریکی شب این اقدام صورت گرفته بود هیچ کس قادر به شناسایی چهره مرد آتش افروز نشد.
سه روز پس از این اقدام عجیب، مرد جوانی نزد پلیس رفت و ادعای عجیبی را پیش روی آنان قرار داد.
مرد جوان گفت: چندی پیش به خاطر این‌که کاری برای خودم دست و پا کنم، نیاز به 10 میلیون تومان پول داشتم. به‌خاطر همین به بانک رفتم و این وام را گرفتم و قرار شد در مدت 36 ماه اقساط آن را بپردازم.
سه ضامن با چک 15 میلیون تومانی به بانک معرفی کردم و خودم نیز یک چک 15 میلیون تومانی دادم تا هر چه زودتر وامم را پرداخت کنند.
وی افزود: وقتی وام را گرفتم ماهانه 390 هزار تومان اقساط پرداخت می‌کردم تا این که مریض و برای مدتی در بیمارستان بستری شدم و اقساط ماهانه ‌وامم به تعویق افتاد و از طرفی هم چون کار نمی‌کردم، توان پرداخت اقساط را نداشتم بنابراین بانک چک‌های ضامن‌هایم را به اجرا گذاشت.
ضامن‌ها نیز وقتی ماجرا را متوجه شدند مرا تهدید می‌کردند به طوری که روزگارم سیاه شده بود و نمی‌دانستم چه‌کار کنم. چندین بار به بانک رفتم و التماس کردم مهلت بدهند اما نپذیرفتند، تنها تقاضایشان تسویه حساب کامل بود. روز‌ها آرام و قرار نداشتم شب‌ها نیز به‌خاطر فشار روحی و روانی خوابم نمی‌برد و به تنگ آمده بودم بنابراین تصمیم به آتش‌زدن بانک گرفتم. چند لیتر بنزین خریدم و ساعت 2 بامداد به بانک رفتم، بنزین را روی زمین محوطه ریختم و قصد آتش زدن آنجا را داشتم اما خیلی زود پشیمان شدم و به خانه برگشتم و سرانجام پس از چند روز عذاب وجدان تصمیم گرفتم خود را به پلیس معرفی کنم.
بنابر این گزارش وقتی مشخص شد مرد آتش‌افروز کسی جز این مرد آشفته نیست وی با سپردن وثیقه آزاد شد.  // 28

 منبع :  روزنامه ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  ⁄  22  =