بانکداری الکترونیک، فناوری اشتغالزای سال‌های آینده

تردیدی وجود ندارد که در دو دهه آینده، حوزه آی‌تی از جمله چند حوزه پررونق در فضای کسب‌و‌کار جهانی خواهد بود. در این میان نیز حوزه‌های بین‌ر‌شته‌ای مانند بانکداری بر بستر وب و تلفن همراه و… به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد و این حوزه جزو چند رشته اشتغالزا و درآمدآفرین به حساب خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد این پیش‌بینی قریب‌الوقوع که اکنون نیز نشانه‌های تحقق آن هویدا است برای تمامی دولت‌ها در حکم هشداری جدی است تا نسبت به تقویت زیرساخت‌های فنی، سخت افزاری، تدوین و تصویب قوانین و مقررات مورد نیاز و متناسب کاربردهای جدید از فناوری و همچنین تربیت نیروی انسانی مورد احتیاج شرایط جدید، اقدامات لازم و البته به هنگام را انجام دهند.

تجربه نشان داده که همواره پیشرفت‌های فناوری و ایده‌های نوین در تمامی حوزه‌ها، جلوتر از قوانین و مقررات بوده‌اند و پس از آنکه استفاده از یک فناوری در میان جوامع رواج یافت، مقررات ناظر بر آن تدوین و اجرا شده است. 

بانکداری الکترونیکی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نیست، بررسی تجارب سایر کشورها نشان می‌دهد که مدت‌ها پس از افزایش و گسترش تراکنش‌های مالی در فضای مجازی و با فناوری الکترونیکی، حکومت‌ها دست به تدوین اجرای مقرراتی ناظر بر این نوع از عملیات بانکی زدند. از این رو و از آنجایی که عمر بانکداری الکترونیکی در کشور ما تقریبا به یک دهه می‌رسد، طبیعی است که هنوز قوانین ما به تکامل و بلوغ کافی برای انتظام‌بخشی و نظارت بر این حوزه نرسیده‌اند که البته باید به مرور تکمیل شوند. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  5  =