نخستین نرم‌افزار امنیتی تماما بومی رونمایی شد

تولیدکننده ضدبدافزار بومی امن‌پرداز گفت: پادویش اولین نرم‌افزار امنیتی به شمار می‌رود که موتور تحلیل آن کاملا بومی است و نسخه تجاری آن با قیمتی ارزانتر از رقبا در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم صبح امروز در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ نرم‌افزار دینی پادویش رونمایی شد. 

عباس حسینی مدیرعامل شرکت امن‌پرداز با اشاره به اینکه نسخه کلاینت این محصول در نمایشگاه عرضه شده و کاربران می‌توانند آن را خریداری کنند، اظهار کرد: مهمترین ابعاد محصول ضدبدافزار ما در 2 حوزه مشاغل کوچک و کاربران خانگی و همچنین نسخه سازمانی است.

وی ادامه داد: بعد از 9 سال فعالیت و به سود رسیدن شرکت و با توجه به اینکه هیچ حمایتی از دانش‌بنیان‌ها انجام نشده است توانستیم محصول امنیتی خود را در نمایشگاه الکامپ رونمایی و عرضه کنیم.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه تفکیک درستی بین محصولاتی که فناوری آن در داخل موجود است و همچنین محصولاتی که از کشورهای دیگر به بازار می‌آید، موجود نیست و این موجب می‌شود زمانی که بازدیدکنندگان الکامپ به نمایشگاه می‌آیند با دیدن برخی تبلیغات برندهای معروف چندان توجه‌شان به شرکت‌هایی مثل ما جلب نمی‌شود. 

وی درباره قیمت محصول امنیتی این شرکت اذعان کرد: در نسخه‌های تجاری و برای محصولات تک‌کاربره قیمت محصول 24500 تومان است و برای نسخه‌های 3 کاربره 29500 تومان است که بعید می‌دانم آنتی‌ویروس دیگری با این قیمت در بازار وجود داشته باشد. ضمن آنکه نمودار قیمتی ما برای محصولات با تعداد کاربر بالاتر نرخی پایینتر می‌یابد و به عنوان مثال برای نسخه 10 کاربره رقمی درباره 55 تا 56 هزار تومان می‌شود.

او در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه شرکت‌ها و برندهای دیگری نیز در بازار موجود است که خود را بدافزار بومی مطرح می‌کند پس در این میان تفاوت شما با دیگران در چیست، گفت: ما تنها شرکتی هستیم که موتور آنتی‌ویروس را خودمان تهیه کرده‌ایم و در راستای اینکه شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی باید حداقل 70 درصد فناوری آنتی‌ویروس را در سمت خود داشته باشند ما این استاندارد را رعایت کرده‌ایم. 

حسینی افزود: ما در نظر داریم تا در آینده دسترسی کاربران خود را به سندباکس آزاد بگذاریم تا فایل‌های موردنظر خود را در آن آپلود کنند و به راحتی بتوانند تحلیل بدافزاری آن را بگیرند. 

مدیرعامل شرکت امن‌پرداز همچنین در پاسخ به سوال دیگری از تسنیم مبنی بر اینکه آیا شما به راستی اولین تولیدکننده ضدبدافزار بومی در کشور هستید، گفت: ما اولین نیستیم، چرا که شرکتی همچون مهران رایانه با تولید محصول ایمن جزء اولین‌ها به شمار می‌رود اما به گفته خود این شرکت از موتور بیت بیت‌انبر استفاده می‌کند اما موتور تحلیل ما کاملا بومی است. 

وی همچنین درباره میزان بروزرسانی نرم‌افزار امنیتی گفت: در حال حاضر روزی 2 بار و هر 12 ساعت یک بار محصول خود را آپدیت می‌کنیم که کاربر به 2 شکل آفلاین و آنلاین می‌تواند پک بروزرسانی را دریافت کند. 

حسینی در پایان درباره سهم بدافزارها برای سیستم‌عامل‌های مختلف نیز خاطرنشان کرد: اصل بدافزارها برای ویندوز است و کمتر از یک دهم از آنها در سیستم‌های غیرویندوزی مشاهده می‌شود اما در حال حاضر ما ضدبدافزار برای ویندوزهای 8، 7، 2003 و 2007 و در نسخه‌های 32 و 64 بیتی در اختیار قرار داده‌ایم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  7