برف باعث تشکیل ستاد بحران در آذربایجان غربی شد

در پی بارش شدید برف با حضور استاندار آذربایجان غربی جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل استانداری تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، قربانعلی سعادت بعد از ظهر جمعه ( 22 آذر) در این نشست با اشاره به بارش شدید برف در استان و بروز برخی مسائل و مشکلات برای شهروندان، از تلاشهای دستگاههای مختلف اجرایی، دستگاههای خدمات رسان، نیروهای امداد و نجات و نیروهای نظامی و انتظامی در حل مسائل و مشکلات مردم قدردانی کرد.

وی همچنین به نقاط ضعف و قدرت ستاد مدیریت بحران استان اشاره کرد و افزود: این نقاط باید ارزیابی شود و با برنامه ریزی و آمادگی کامل دستگاههای اجرایی مسائل و مشکلات موجود در اینگونه موارد برداشته شود چرا که مردم از مسئولان انتظار دارند هیچ گونه کم کاری نشود.

سعادت با تاکید بر نوسازی و بهسازی تجهیزات اداره راه و شهرسازی و دستگاههای امداد رسان، خواستار تسریع در بازگشایی راههای روستایی استان شد.

در این جلسه مدیر کل دفتر استاندار نیز با اشاره به اینکه عملکرد دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران باید ارزیابی شود ،گفت: با رفع نقاط ضعف این ستاد می توان در موارد بحرانی در ارائه خدمات به مردم با توان بیشتری عمل نمود.

احمدی همچنین ادامه داد : برخی از حوادث از جمله بارش برف و باران قابل پیشبینی هستند و می توان با آمادگی کامل در انجام ماموریت های محوله در اینگونه موارد عمل کرد.

در ابتدای این جلسه اعضای ستاد مدیریت بحران گزارشی از اقدامات انجام شده در دو روز گذشته ارائه کردند.

نجات جان 2 مادر باردار/انتقال 8 نفر به مراکز درمانی

نیرو های امدادی جان 2 مادر باردار از اهالی روستاهای توابع شهرستان های ارومیه و مهاباد را با انتقال به مراکز درمانی نجات دادند.

در پی اطلاع جمعیت هلال احمر شهرستان ارومیه از گرفتاری یک مادر باردار اهل روستای خانگاه ترگور از توابع شهرستان ارومیه در کولاک به علت ریزش برف زمستانی، بسته شدن راه های ارتباطی و نیاز وی به خدمات درمانی، تیم امدادی این جمعبت به همراه یک دستگاه آمبولانس جمعیت هلال احمر و یک دستگاه آمبولانس اورژانس شهرستان ارومیه به روستای مورد اشاره اعزام و با تلاش چند ساعته نیروهای امداد و نجات این بانوی باردار به بیمارستلان منتقل و تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفت.

در اتفاقی مشابه دیگری و گرفتاری یک مادر باردار دیگر در روستای صوفله از توابع شهرستان مهاباد در میان برف و کولاک و نیاز وی به پزشک و خدمات درمانی، اکیب امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد به همراه یک دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام و با تلاش نیروهای امدادی و گذر از مناطق صعب العبور و از در میان حجم سنگینی از برف این بانوی باردار نجات یافته و به بیمارستان منتقل شد.

در 6 عملیات امدادی جداگانه دیگر در شهرستان‌های استان، از جمله یک کودک 5 ساله در روستای کوروش آباد از توابع شهرستان اشنویه، سه بیمار در روستای علی نطر از توابع پلدشت و یک نفر در شهرستان ارومیه توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

همچنین به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی، 8 اکیپ سیار و ثابت امدادی در سطح شهرستان ارومیه در حال پاسخ گویی به گرفتار شدگان در برف بوده و توانسته‌اند 230 خودرو گرفتار در برف را رها سازی کنند.

بر پایه این گزارش، بارش برف که از دو روز گذشته در شهرستان ارومیه آغاز شده موجب اختلال در عبور و مرور خودروها در سطح معابر و خیابان‌های این شهرستان شده است در این راستا جمعیت هلال احمر شهرستان ارومیه با همکاری پایگاه پشتیبانی ستاد استانی این جمعیت از اوایل صبح امروز با اعزام 8 اکیپ سیار و ثابت امدادی و حمایتی به سطح شهر، توانستند تا ظهر امروز با تلاش امدادگران 230 خودرو گرفتار در برف را آزاد سازی کرده و به 450 نفر خدمات امدادی و حمایتی ارائه دهند.

در حال حاضر 623 راهدار به همراه 483 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در 29 راهدارخانه ثابت، 6 راهدارخانه سیار و محورهای های برف گیر استان مستقر هستند.

گروه‌های راهداری تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده به شکل شبانه روزی در محورهای ارتباطی و جاده های مواصلاتی خدمت رسانی می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +    =  15