ساماندهی دفترچه‌های بیمه کارگران

یک فعال کارگری معتقد است: ساماندهی دفترچه‌های تامین اجتماعی بار روانی افزایش دستمزد را کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حمید حاج اسماعیلی به ایسنا، گفت: راهکارهای متعددی در راستای بهبود سطح معیشت و افزایش قدرت خرید کارگران وجود دارد که کارآمد کردن دفترچه‌های تامین اجتماعی از جمله آنها است.

 

وی ادامه داد: وزیر کار تاکید بسیاری روی ساماندهی دفترچه‌های تامین اجتماعی داشتند و امیدواریم که این اقدام صورت بگیرد زیرا یکی از مسایلی که می‌تواند بار روانی افزایش دستمزد را کاهش بدهد کارآمد کردن دفترچه‌های تامین اجتماعی است.

 

حاج اسماعیلی گفت: اگر چه در کشور ما آمار و اطلاعات با تردیدهای جدی روبه رو است ولی به طور متوسط افراد بیش از 30 درصد درآمد خود را صرف هزینه‌های بهداشت و درمان کنند.

 

به اعتقاد این فعال کارگری، رایزنی وزیر کار برای استفاده بخشهای خدمات درمانی، دانشگاههای کشور و بیمارستانهای وابسته به دولت از دفاتر تامین اجتماعی می‌تواند در تحقق این هدف موثر باشد.

 

وی تاکید کرد: در صورتی که بخش خصوصی به دفاتر تامین اجتماعی اعتنا کند و فرانشیزها کمی معقول‌تر شود بخشی از هزینه‌های کارگران پوشش داده می‌شود.

 

حاج اسماعیلی در عین حال پرداخت وام‌ ودیعه مسکن به کارگران را یکی دیگر از اقدامات حمایتی دانست و افزود: دولت می‌تواند به طور موقتی و از طریق بانکهای عامل مشکل ودیعه مسکن کارگران را حل کند و این موضوع مشکلی برای دولت ایجاد نمی‌کند زیرا بانکی که این منابع را در اختیار گروههای کارگری قرار می‌دهد تضمین‌های لازم را می‌گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +    =  11