بیمه ایران انحصاری عمل نمی‌کند

مدیرعامل بیمه ایران گفت: بیمه ایران انحصاری عمل نمی‌کند، بلکه با طرح‌های نوآورانه و خلاقیت توانسته بازار زیادی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جواد سهامیان مقدم در گفت‌وگو با  (ایسنا)، با بیان این‌که تعریف انحصاری‌ عمل کردن با وضعیت فعلی بازار بیمه متفاوت است، گفت: انحصار یعنی آنکه یک عرضه‌کننده باشد و تعداد زیادی مصرف‌کننده از یک شرکت خدمات دریافت کند.

وی افزود: این در حالی است که در حوزه صنعت بیمه نزدیک به 30 شرکت بیمه‌ای خدمات ارائه می‌کند و کل جامعه کشور نیز مصرف‌کننده‌ی آن هستند، لذا انحصاری در کار نیست.

مدیرعامل بیمه ایران تصریح کرد: هم‌چنین بیمه ایران براساس قانون برنامه‌ی سوم، چهارم و پنجم موظف شده است که به دلیل آنکه دولتی است تنها شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی را تحت پوشش قرار ندهد، بنابراین این نشان می‌دهد انحصاری در دست بیمه ایران قرار ندارد.

سهامیان‌مقدم افزود: در واقع آنچه که بیمه ایران را موفق کرده تا 50 درصد بازار ایران را در دست داشته باشد، آن است که ارائه‌ی خدمات سریع و آسان دارد و بانک نوآوری طرح‌هایی هم‌چون ارائه‌ی خسارت بدون گزارش پلیس و هم چنین حضور در محل حادثه و در کنار آن ارائه‌ی بیمه‌نامه‌های دیگر هم چون بیمه زنان خانه‌دار و بیمه‌های عمر و زندگی متناسب با شرایط زندگی افراد توانسته اعتماد مردم را جلب کند.

وی گفت: ما در طرح‌های اخیر نیازسنجی در روستاها انجام داده‌ایم تا بیمه آتش‌سوزی، صاعقه، سیل، زلزله، سرقت روستاییان را داشته باشیم و در مواقع ضروری هم‌چون سیل و زلزله اسکان موقت برای آنها در نظر گرفته‌ایم. هم چنین طرح موفق دیگری هم‌چون بیمه طلایی فرهنگیان را داشته‌ایم، با استفاده از این شیوه‌ها توانسته‌ایم انتظارات مردم را برآورده کرده و 50 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشیم.

سهامیان مقدم خاطر نشان کرد که شرکت بیمه متبوعش با ارائه‌ی نرخ‌های متعارف و نه پایین‌تر از اندازه بازار توانسته نرخ‌شکنی را جلوگیری کنند و دیگر شرکت‌ها نیز بهتر است به تبع از این روش نرخ‌های واقعی برای حق بیمه‌ها در نظر بگیرند و با پایین‌آوردن نرخ‌ها و عدم پوشش ریسک در مواقع ضروری نگاه جامعه را به صنعت بیمه بدبین نکند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  2