در انتظار خروجی جلسات شورای سیاست‌گذاری خودرو

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت یکشنبه شب گذشته با حضور در شبکه پنج سیما با تاکید بر برگزاری جلسات مستمر سیاست‌گذاری خودرو در دولت یازدهم به این نکته اشاره کرد که در جلسات یاد شده موضوعاتی همچون کیفیت، مسایل مالی و قیمت خودرو مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد جلسات سیاست‌گذاری خودرو پس از حضور نعمت‌زاده به عنوان وزیر در ساختمان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در حالی به طور مستمر برگزار می‌شود که پیش از وی، اصراری به برگزاری این جلسات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نبود هر چند که در دوره وزیر پیشین سازمان حمایت به عنوان ناظر این جلسات اختیارات زیادی کسب کرد. در هر صورت نعمت زاده ظاهرا تاکید فراوانی بر برگزاری این جلسات و استماع مشکلات خودروسازان و قطعه‌سازان دارد این در شرایطی است که پس از گذشت بیش از 100 روز از روی کارآمدن دولت یازدهم و همچنین برگزاری مستمر جلسات مذکور، ظاهرا هنوز تکلیفی برای صنعت خودرو کشور نیست. مشکلات نقدینگی و مالی خودروسازان و قطعه‌سازان یکسال است که در بوق و کرنا شده حال آنکه گره این مشکل تنها به دست دولت باز خواهد شد. اینکه دولت در رفع بحران مالی خودروسازان گامی برنداشته و تنها شنونده مشکلات خودروسازان بوده، تاکنون تغییری در شرایط تولید خودروایجاد نکرده است.
در هر حال مشتریان خودروهای داخلی و دست‌اندرکاران صنعت خودرو به دنبال خروجی و نتایج حاصله از برگزاری این جلسات هستند حال آنکه وضعیت خودروسازی‌های کشور در این مدت نه تنها تغییری نکرده؛ بلکه با تداوم این وضعیت باید در انتظار کاهش تولید بیشتر خودرو نیز باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  +    =  72