حرف‌های تکان‌دهنده عابدینی از فساد در فوتبال

بار دیگر، شب گذشته، برنامه نود یکی از آن گزارش‌های تکان‌دهنده خود را از فوتبال ایران پخش کرد که نشان از رسوخ فساد در ارکان فوتبال ایران دارد و گویا هیچ کسی را یارای مبارزه با آن نیست. در روزهایی که مجلس شورای اسلامی ایران، موضوع فساد در فوتبال ایران را پیگیری می‌کند، هر روز اخبار تکان‌دهنده‌ای از زندگی بی‌سرو‌صدای زیرپوستی فساد در فوتبال ایران منتشر می‌شود که گویا عزمی برای برچیدن آن نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  امیرعابدینی مدیر قدیمی فوتبال ایران، ‌همواره مدیریتش محل انتقادات فراوانی بوده است. در این باره، شب گذشته سخنانی گفت که در صورت درست بودن آنها، فوتبال ایران را می‌توان مانند شخصیت‌های دیو‌سیرت فیلم‌های ترسناکی توصیف کرد که در هیبت یک پری ظاهر شده و در زیر ظاهر زیبایش، زندگی پلید و ناهنجاری دارد.

امیرعابدینی که شب گذشته، مظفری‌زاده می‌خواست با ارتباط او به پرونده فساد امیرمنصور آریا، خلط مبحث کند، صراحتا اعلام کرد که از سوی دو تن از کارمندان فدراسیون فوتبال به او پیشنهاد شده تا با دادن مبلغی پول، رتبه تیمش در جدول را چند پله جابجا ‌‌کنند.

عابدینی در گزاش ویدئویی که از نود پخش شد، گفت: «شخصی به من گفت با یک و نیم میلیارد، تیمت را چند پله در لیگ بالا می‌آورم. در آن جلسه آقایان عزیزمحمدی و علیپور هم بودند و امضای آن‌ها را هم به عنوان شاهد این ماجرا گرفتم. آن فرد بعد‌ها از طریق فدراسیون فوتبال رشد کرد و الان در فوتبال ما هست. روزی هم یکی از مدیران فوتبالی لیگ که الان مدیر نیست، ‌‌‌ همان پیشنهاد را ‌به من داد. به او گفتم: این چیست که شما با سابقه کمتان می‌دانید اما من بلد نیستم؟ اما با صراحت می‌گویم آقایان صدیقی و آلبرت از این مشکلات دارند‌».
 
عابدینی در گفت‌وگوی امروز خود با ایسنا اعلام نمود که پیشنهاد یک‌و‌نیم میلیاردی از سوی آلبرت و صدیقی به او نشده و کسی که این پیشنهاد را داده، زمانی به سرپرستی تیم ملی هم رسید، ولی با این حال، این ‌را که البرت و صدیقی نیز چنین مشکلاتی دارند، رد نکرد.

مگر می‌شود تصور کرد که یکی از کارمندان با‌سابقه فدراسیون‌ فوتبال ـ که سال‌هاست در این سازمان فعالیت می‌کند و چندین و چند سال است، ‌شایعات بزرگ و کوچکی در خصوص نوع فعالیت‌ و نقشش در زد و بند‌هاست ـ چنان گستاخ شود که با خیال آسوده به زد و بند در فوتبال ایران دست بزند و تقریبا همه ‌از این موضوع با خبر باشند و کاری نکنند؟!

اما باید پرسید، عمق فساد فوتبال ایران تا چه میزان است و در نبود عزم راسخ برای برخورد با فساد در فوتبال ایران، فاسدان تا چه حد گستاخ شده‌اند؟ وقتی بالا‌ترین مسئولان فوتبال ایران از این فساد آگاهند، چرا برخوردی نمی‌کنند؟ آیا‌ این شایعه قدیمی که اگر دست کسی رو شود، پای همه از صدر تا ذیل فدراسیون به میان می‌آید، حقیقت دارد؟

این روز‌ها باید به همه شایعات‌ سال‌های گذشته درباره فساد در فوتبال ایران‌ به دقت اندیشید. یک لحظه فکر کنید که همه این هیاهو‌ها و شادی‌ها و غم‌ها هواداران تیم‌های مختلف، بازی بیش نبوده و شایعاتی از این دست که «قهرمانی» فلان تیم «از پیش تعیین شده» بود و مسائلی از این دست، واقعیت داشته باشد و این همه پول و سرمایه‌گذاری و شور هیاهوی بازیکنان و کادر فنی و مردم، همه و همه بخش‌هایی از بازی بوده که عده‌ای دیگر چیده‌اند؟

داستان این روزهای فوتبال ایران، شبیه فیلم‌های خون‌آشامی شده که کم‌کم پرده از چهره هیولای خونخواری که در لباس یک آدم معمولی در جامعه حضور داشت، برداشته و همه با چهره زشت آن آشنا می‌شوند.

شاید بهترین پرسش همانی باشد که کارشناس داوری برنامه شب گذشته نود با رگ بیرون زده از رئیس فدراسیون فوتبال پرسید؛ جایی که رفیعی پس از شنیدن سخنان عابدینی و مناظره عجیب و غریب او و مظفری پرسید: آقای کفاشیان! مگر نمی بینی ارکان فدراسیون را محکوم می‌کنند. چه زمانی از خواب بیدار خواهید شد؟/تابناک

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  8