نحوه مشارکت خیرین در طرحهای عمرانی مشخص شد

بانک مرکزی آئین نامه اجرایی بند 134 قانون بودجه سال 1392 کل کشور که به امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری رسیده است را به نظام بانکی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر بانک مرکزی "آئین نامه اجرایی بند 134 قانون بودجه سال 1392 کل کشور" را که در 8 بند به امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری خطاب به 3 دستگاه وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری رسیده است را به نظام بانکی کشور ابلاغ کرد. 

در ابلاغیه بانک مرکزی آمده است: جهت اطلاع مدیران عامل محترم کلیه بانک های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک و موسسه اعتباری توسعه ارسال گردید

با سلام؛

احتراما، به پیوست تصویر تصویب نامه شماره 148532/ت 49737ه مورخ 1392.9.13 هیات محترم وزیران موضوع "آیین نامه اجرایی بند 134 قانون بودجه سال 1392 کل کشور" که در اجرای تکلیف مقرر در بند یاد شده تدوین و مصوب گردیده است، جهت اجرا ایفاد می شود.

خواهشمند است مراتب به قید تسریع به کلیه واحدهای ذی ربط ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کافی به عمل آید.

در این تصویب نامه هیئت وزیران با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری خطاب به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت کشور، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و بانک مرکزی آمده است: 

هیئت وزیران در جلسه مورخ 6 / 9 / 1392 بنا به پیشنهاد شماره 62355 مورخ 17 / 7 / 1392 معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند (134) قانون بودجه سال 1392 کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

آئین نامه اجرایی بند (134) قانون بودجه سال 1392 کل کشور

ماده 1- اصطلاحات مورد استفاده در این آیین نامه در معانی مشروح زیر به کار می روند:

الف- طرح ها: طرح های تملک دارایی های سرمایه ای مندرج در پیوست شماره (1) قانون بودجه سال 1392 کل کشور و طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استانی مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استانها.

ب- دستگاه اجرایی: دستگاههای اجرایی مندرج در پیوست یاد شده و دستگاههای اجرایی طرح های مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استانها

ج- خیرین: اشخاص حقیقی و یا حقوقی غیردولتی که با استفاده از منابع غیردولتی خود، اقدام به کمک مالی، تامین عرصه و اعیان، احداث، توسعه، تکمیل و تجهیز طرح ها و تحویل و اهداء آنها به دستگاه اجرایی می نمایند.

ماده 2- دستگاه اجرایی مجاز است مشخصات آن دسته از طرح های خود را که امکان مشارکت خیرین در آنها وجود دارد، اطلاع رسانی نماید.

تبصره- دستگاه اجرایی باید در معرفی طرح های خود، مشخصات آنها شامل عنوان و حجم عملیات، مکان اجرا و اعتبار مورد نیاز برای اجرا را اعلام نماید.

ماده 3- در صورتی که خیرین متقاضی استفاده از تسهیلات برای اجرای طرح ها هستند، تقاضای خود را به صورت کتبی به دستگاه اجرایی مربوط اعلام نمایند و دستگاه اجرایی نیز موظف است ظرف بیست روز نسبت به بررسی پیشنهادها و اعلام نتیجه اقدام نماید.

ماده4- دستگاه اجرایی موظف است پیشنهادهای پذیرفته شده را با هماهنگی خیرین به بانک عامل معرفی نماید.

ماده 5- بازپرداخت اصل تسهیلات اعطایی توسط خیرین تضمین می شود.

ماده 6- سود تسهیلات اعطایی با استفاده از تمام یا بخشی از اعتبارات طرح ها توسط دستگاه اجرایی قابل پرداخت است.

تبصره – بازپرداخت سود تسهیلات اعطایی بر اساس قرارداد بین دستگاه اجرایی، بانک عامل و خیرین، در سال 1392 از محل اعتبارات طرح ها صورت می گیرد و برای سالهای آینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است حکم و اعتبار لازم را در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی نماید.

ماده 7- بانک عامل تسهیلات اعطایی را متناسب با تایید پیشرفت طرح ها توسط بالاترین مقام و ذیحساب دستگاه اجرایی به مجری آنها پرداخت می نماید.

ماده 8- دستگاه اجرایی موظف است تا پایان سال مالی اجرای قوانین بودجه سنواتی، گزارش عملکرد این آیین نامه را به تفکیک طرح های ملی و استانی به ترتیب به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و استانداری ها ارائه و معاونت یاد شده نیز موظف است گزارش عملکرد مالی این طرح ها را جداگانه به وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) برای درج در صورتحساب عملکرد قوانین بودجه سنواتی ارائه نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  60