کلاهبرداری تلفنی به بهانه سفر حج

رییس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از دستگیری کلاهبردار حرفه ای طی عملیاتی در زاهدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر،سرهنگ سید محمد حسینی پور در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر کلاه برداری و واریز مبلغ یکصد و ده میلیون ریال به حساب شخص ناشناسی که با وی تماس تلفنی برقرار و با بیان اینکه به دلیل اقدامات شایسته برای وی سهمیه سفر حج در نظر گرفته شده موضوع در دست اقدام پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارگاهان پلیس فتا پس از تحقیقات کامل از شاکی و بررسی موضوع و اقدامات گسترده تخصصی سر نخ هایی از کلاه بردار حرفه ای که در کرج سکونت داشت به دست آورده و با هماهنگی مراجع قضایی طی عملیاتی متهم را دستگیر و برای بررسی به پلیس فتا زاهدان منتقل کردند.

رییس پلیس فتا سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته و مواجهه با دلایل و مدارک جمع آوری شده پلیس لب به اعتراف گشود و عنوان داشت با وعد وعید های واهی به طعمه های خود اطلاعاتی از آنها کسب و با تماس باآنها اقدام به کلاهبرداری می کرد.

سرهنگ حسینی پور در پایان به شهروندان توصیه کرد با روند روبه رشد فناوری های نوین و کاربرد بیش از پیش آن در زندگی های روزمره نیاز هست که شهروندان همگام با تنوع فناوری ها اقدام به بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه ها و توجه به هشدار های پلیس فتا نموده و از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس خود داری کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =