بانکداری ایران تحت تاثیر ۲ موج گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی طی ۲سال آینده

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی عنوان کرد:

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: محورهای نقشه راه بانک مرکزی در دهه منتهی به افق 1400 در این همایش مطرح خواهد شد و مشاوران بین المللی این طرح در خصوص الگوهای موفق بانکداری مرکزی در سایر کشورهای جهان تجربیات خود را به مخاطبان ارائه می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ناصر حکیمی در معرفی سخنرانان خارجی اظهار داشت: Paul Whitmore از چهره های شناخته شده در بانک های مرکزی دنیا به عنوان سخنران کلیدی در خصوص جهت گیری سیاست های بانک های مرکزی در ارتباط با فناوری اطلاعات سخن می گوید و Miles Au Yeung از مشاوران شرکت بین المللی Ernst & Young شیوه های مدیریت فناوری به منظور نیل به اهداف کسب و کار را ارائه می کند و همچنین Richard Hands از مشاوران بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در خصوص زیرساخت بازارهای مالی و نقش فناوری در مدیریت ریسک های این بازار سخنانی خواهد کرد.

وی با بیان  اینکه در همایش روی دو موضوع یکی بحث اثر شبکه های اجتماعی در نظام بانکداری نوین و بحث دوم گوشی های هوشمند تاکید بیشتری خواهد شد گفت: پیش بینی می شود این دو موج  در دو ساله آینده نظام بانکی را  درخواهند نوردید .

حکیمی اظهار داشت: در فعالیتهای بانکی تا الان به این صورت بوده که مشتری به بانک مراجعه و نیاز خود را مرتفع می کرده است اما اکنون جهت گیری ها در حال معکوس شدن است و بانک سراغ مشتری می رود و خدماتی که بانکهای مطرح دنیا به این شکل ارائه میکنند دیر یا زود توسعه می یابد و در نهایت ما با پدیده ای مواجه می شویم که بانکها باید محیط را بشناسند و خودشان سراغ افراد بروند .

وی گفت: شاید کمی غریب باشد شاید قابل لمس نباشد ولی این اتفاق در سطح بین‌الملل می افتد و در ایران هم این اتفاق خواهد افتاد و چه بهتر که از تجربه دیگران استفاده کنیم و بتوانیم یک مسیر کوتاه تری را طی کنیم .

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: پشت این قضیه بحث «بزرگ داده»  است که درواقع اطلاعات پیرامونی است که کاربران با فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از خودشان به جای می گذارند که با گردآوری آنها در مورد نیازها و خواسته های کاربران اطلاعات زیادی در اختیار بانک ها قرار خواهد گرفت .

وی با اشاره به نقش کلیدی گوشی های هوشمند در بانکداری آینده گفت:، بسیاری از تحولاتی که از سال 2005 آغاز  شده ناشی از کاربری گوشی‌های هوشمند و نقش آن در زندگی روزمره کاربران است.بر این اساس ضروری است که برای ارائه خدمات بانکی و پرداخت از طریق گوشی‌های هوشمند به عنوان یک محور اصلی توسعه بانکداری  راهبرد مشخص داشته باشیم .

حکیمی با اشاره به این مباحث به معرفی میزگردهای تخصصی مرتبط در سومین همایش بانکداری الکترونیک، پرداخت و گفت: میزگرد خدمات بانکی مستقل از مسیر ، ابزار و بانک با محورهای شبکه های اجتماعی ، مدیریت کانال ، ارزش افزوده خدمات بانکی و فناوری های مستقل از مکان و زمان ، میزگرد افق ابزارهای هوشمند و ارتباطات همراه در بانکداری با محورهای نقش بانک ها و اپراتورها، نقش قانون گذار ، فرصت ها و تهدیدها و زیرساخت ها و چالش ها و همچنین میزگرد نقشه راه بانکداری الکترونیک در چشم انداز 1400 با محورهای نقش بانک ها ، نقش قانون گذار ، تعامل بانک ها و قانون گذار و نظام بانکی و نهادهای بیرونی ، در این همایش برگزار می شود.

سومین همایش و نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در روزهای 16 و 17 دی ماه(فردا و پس فردا) در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =