عامل نشر اکاذیب در اینترنت، دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل نشر اکاذیب در اینترنت علیه شهروند مشهدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت رئیس شرکتی مبنی بر نشر اکاذیب بر علیه وی و انتشار اطلاعات محرمانه شرکت، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 
شاکی در اظهارات اولیه خود بیان داشت: متهم علاوه بر انتشار اکاذیب بر علیه وی، باعث تشویش اذهان کارکنان شرکت نیز شده است. 
کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه به فردی از کارکنان شرکت مظنون شده و با بررسی‌های تخصصی توانستند متهم را شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کنند. 
متهم که خانمی جوان و از کارکنان شرکت بود هنگامی که در برابر شواهد فنی و مستندات پلیس قرار گرفت اینگونه بیان داشت که تنها بار گذاری اطلاعات، از سوی سیستم در اختیار وی بوده و لیکن از افشای این مطالب اطلاعی ندارد. 
در ادامه کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات فنی پی بردند که رمز عبور سیستم بین متهم و همکارش مشترک بوده و همکارش با سوءاستفاده از رمز مشترک به دنبال اختلافاتی که با وی داشته و با هدف انتقام گیری و تخریب چهره نزد رئیس شرکت، دست به چنین اقدامی زده است.
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در خاتمه بیان داشت: هیچ ردپایی در فضای مجازی دور از چشم پلیس نخواهد ماند و هرکس با هدف تشویش اذهان عمومی اقدام به نشر اکاذیب در فضای مجازی نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هردو، مجازات خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =