سقف تسهیلات بانکی نوسازی کامیون‌های فرسوده ۲ برابر شد

بر اساس تصمیم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و هماهنگی ایجاد شده با بانک های عامل ، سقف تسهیلات بانکی برای نوسازی کامیون های فرسوده به دو برابر میزان قبلی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، سیدمجتبی شفیعی رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت با بیان این خبر افزود: برای تشویق بیشتر مالکان کامیون های فرسوده و امکان جایگزینی، حداکثر سقف تسهیلات نوسازی کامیون های فرسوده از 800 میلیون ریال به یک میلیارد و 600 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

وی افزود : طبق هماهنگی به عمل آمده با سازمان راهداری کشور و بانک های عامل، برآورد می گردد در فاز اول تا پایان سال جاری یک هزار دستگاه کامیون فرسوده در این طرح اسقاط و از چرخه حمل و نقل خارج شوند.

شفیعی همچنین اظهار داشت: مالکین این خودروها از کمک بلاعوض دولتی تا سقف 280 میلیون ریال و دریافت ارزش لاشه خودرو اسقاطی تا سقف تقریبی 80 میلیون ریال بهره مند گردند.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت خاطر نشان کرد؛ بدلیل خطرات بالای تصادفات رانندگی و همچنین مصرف بسیار زیاد سوخت برخی از این کامیون های فرسوده و آلودگی زیست محیطی که ایجاد می نمایند این طرح می تواند کمک قابل توجهی به موارد یاد شده باشد و پیش بینی می شود مالکان این خودروها از این طرح استقبال قابل توجهی نمایند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  14