واکنش توییتر رهبر انقلاب به مرگ آریل شارون

همه امید صهیونیست‌ها برای به زانو درآوردن ملت فلسطین به این «کرکس» بود اما ادعاهای او به انتفاضه انجامید

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از جام نیوز؛ صفحه توییتر منتسب به دفتر مقام معظم رهبری در پیامی به مرگ «آریل شارون» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

 

در این پیام که سایت روزنامه اسرائیلی جورزالیم پست آن را منتشر کرده، آمده است: «اسرائیل انتظارات بالایی از آریل شارون نخست وزیر اسبق خود داشت اما ادعاهای وی به انتفاضه فلسطین انجامید.»

 

در ادامه این پیام آمده است: «همه امید صهیونیست ها برای به زانو درآوردن ملت سربلند فلسطین به این کرکس (آریل شارون) بود.»

 

توییتر مقام معظم رهبری در ادامه توییت خود نوشت: «او (شارون) آخرین امیدشان بود. با این حال از نخستین روزی که وی قدرت را به دست گرفت، انتفاضه مردم فلسطین وارد آتش شد.»

 

آریل شارون، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که به قصاب صبرا و شتیلا معروف است روز گذشته در سن 85 سالگی درگذشت.

 

شارون پس از یک خونریزی مغزی در چهارم ژانویه سال 2006 به کما فرو رفته بود و تا پیش از مرگش زندگی نباتی داشت.

 

نامه نوشت: کشتار صبرا و شتیلا از جنایتکارانه‌ترین اقدامات شارون در طول زندگی‌اش به شمار می‌رود. اقدامی شنیع که شارون آن را طراحی و با صدور دستوری، زمینه اجرای آن به دست جنایتکاران لبنانی را فراهم کرد. این کشتار بی‌رحمانه در جریان جنگ 1982 لبنان، زمانی که شارون وزیر جنگ اسرائیل بود، رخ داد و هزاران غیرنظامی فلسطینی در اردوگاه‌های پناهندگان صبرا و شتیلا توسط شبه نظامیان مسیحی مارونی موسوم به "فالانژهای" لبنان کشته شدند که چراغ سبز عملیات خود را از شارون گرفته بودند.

 

شارون علاوه بر این کسی بود که دستور ترور شیخ احمد یاسین، بنیانگذار جنبش حماس و از مبارزان برجسته فلسطینی و نیز ترور شماری دیگر از رهبران برجسته مقاومت از جمله عبدالعزیز الرنتیسی، از بنیانگذاران جنبش حماس را صادر کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  ⁄    =  33