دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی ۸۴۰ میلیونی

متهم پس از جلب اعتماد یک شهروند ، با انجام یک سلسه اقدامات جعل و کلاهبرداری از جمله جعل شناسنامه و عنوان مأمور یکی از ارگان‌های دولتی اقدام به برداشت اینترنتی مبلغ 840 میلیون ریال وجه از حساب وی کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،معاون هماهنگ کننده انتظامی استان کردستان، صبح امروز  از دستگیری یک مرد میانسال به اتهام کلاهبرداری و سرقت اینترنتی، توسط مأموران پلیس فتای استان خبر داد. 

وی افزود: این متهم که اهل یکی از استان‌های همجوار بود، پس از ریختن طرح دوستی و جلب اعتماد یک شهروند مریوانی، با انجام یک سلسه اقدامات جعل و کلاهبرداری از جمله جعل شناسنامه و عنوان مأمور یکی از ارگان‌های دولتی و … اقدام به برداشت اینترنتی مبلغ 840 میلیون ریال وجه از حساب وی کرده بود، که سرانجام پس از انجام 2 ماه کار فنی، اطلاعاتی و پلیسی ویژه شناسایی و دستگیر شد. 

این مقام انتظامی ادامه داد: این متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه کلاهبرداری بود، اما با توجه به وجود دلایل و مدارک، لب به اعتراف گشود و از برداشت مبلغ 840 میلیون ریال وجه از حساب بانکی مالباخته از طریق تلفن بانک و خرید تعداد قابل توجهی سکه طلا با استفاده از وجه مذکور اعتراف کرد. 

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان کردستان در خاتمه ضمن اشاره به کشف تعداد 16 قطعه کارت عابر بانک، 9 فقره دسته چک و چهار عدد مهر به نام افراد مختلف از منزل مسکونی متهم، خاطر نشان کرد: پس از تکمیل پرونده متهم روانه مرجع قضایی و از آن طریق به اتهام سرقت اینترنتی، جعل و کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با قرار یک میلیارد ریال بازداشت شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  5  =