کلاهبرداری در پوشش عامل جمع‌آوری نذورات

خبرگزاری ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان بم از دستگیری مجرمی خبر داد که در پوشش عامل جمع‌آوری خیرات و نذورات تاکنون 170 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،هادی ثمره با بیان این خبر گفت: طی مراجعه تنی چند از شهروندان به پلیس و طرح شکایت از فردی که به عناوین مختلف از آنان کلاهبرداری کرده بود، دستگیری کلاهبردار در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت که با پی جویی و اقدامات اطلاعاتی، شناسایی این مجرم را در دستور کار قرار داده بودند روز گذشته با اجرای شگردی خاص، مجرم را در یک عملیات ضربتی و رعد آسا دستگیر کردند.

ثمره افزود: این مجرم با ظاهر و اعمالی فریبنده به بهانه جمع‌آوری خیرات و نذورات مردم، اعزام شهروندان به زیارت از طریق واگذاری امتیاز حج، کمک به بازسازی اماکن متبرکه، دعانویسی و دیگر مسائل اعتقادی از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کرد.

فرمانده انتظامی بم تصریح کرد: وی تا کنون به جمع‌آوری بیش از 170 میلیون ریال از طریق اغفال مردم در شهر بم اعتراف نموده و به این شیوه در شهرستان مشهد و استان یزد نیز کلاهبرداری‌هایی داشته است.

وی با بیان این‌که بیشتر قشر کم سواد و افراد سالخورده طعمه این کلاهبردار بوده‌اند، افزود:اعتماد بی‌جا نسبت به افرادی که با ظاهرسازی و تمسک به شئون مذهبی اقدام به فریب و اخاذی از مردم می‌کنند، مسبب ارتکاب به این شیوه اخاذی است و مواجهه با آن، هوشیاری بیشتر مردم را می‌طلبد.

این مسئول انتظامی از شهروندان خواست موارد مشابه را به پلیس گزارش دهند و در صورتی که با فردی مواجه شده‌اند که به شیوه‌های مشکوک آنان را مورد سوء استفاده مالی قرار داده، جهت شناسایی این مجرم و تکمیل تحقیقات به اداره پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان مراجعه نمایند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  +    =  59