چه کسی معاون اقتصادی بانک مرکزی می‌شود؟

بعد از انتصاب اکبر کمیجانی به سمت قائم مقام بانک مرکزی ولی الله سیف باید نسبت به معرفی معاون اقتصادی خود اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم عصر دیروز حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای اکبر کمیجانی از سوی پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شد که براساس این حکم کمیجانی به سمت قائم‌مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

اکبر کمیجانی پیش از این معاون اقتصادی بانک مرکزی بوده است و عملاً بعد از حکم رئیس جمهور دیگر نباید در این سمت فعالیت کند.

برهمین اساس احتمال می رود که ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی طی روزهای آینده نسبت به معرفی معاون جدید اقتصادی این بانک اقدام کند.

به گزارش تسنیم، ارکان بانک مرکزی جمهوری  اسلامی ایران عبارت است از مجمع عمومی، شورای پول و اعتبار، هیات عامل،‌ هیات نظارت اندوخته اسکناس و هیات نظار.

هیات عامل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مرکب است از: رئیس کل، قائم مقام، دبیرکل بانک و سه نفر معاون.

وظایف و اختیارات هیات عامل

الف- رئیس کل بانک مرکزی جمهوری ایران بعنوان بالاترین مقام اجرایی و اداری عهده دار کلیه امور بانک به استثناء وظایفی است که به موجب قانون پولی و بانکی و اصلاحیه های بعدی به عهده ارکان بانک گذارده شده است. همچنین وی مسؤول حسن اداره امور بانک و موظف به اجرای قوانین و آیین نامه های مربوط به آن می باشد. رئیس کل بانک نماینده بانک در کلیه مراجع رسمی داخلی و خارجی با حق توکیل می باشد.رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد رئیس جمهور و بعد از تائید مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حکم رئیس جمهور منصوب می‌گردد

ب‌- قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و پس از تائید مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حکم رئیس جمهور منصوب می شود

ج- دبیرکل بانک به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و تصـویب مجـمع عمومی منصوب می گردد و سرپرستی دبیرخانه شورای پول و اعتبار را نیز به عهده دارد و همچنین دادستان هیأت انتظامی بانک‌ها می‌باشد.

د- معاونان بانک از طرف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب و وظایف آنان بوسیله نامبرده تعیین می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −    =  44