پاسخ هوشمندانه ظریف به «سی‌ان‌ان» درباره جاسوس آمریکایی

بخشی از مصاحبه شب گذشته وزیر خارجه ایران با شبکه «سی‌ان‌‌ان» آمریکا ‌به پرسشی اختصاص داشت که مصاحبه کننده از سرنوشت «باب لوینسون»، مأمور عملیاتی سیا که آمریکایی‌ها بر این باورند آخرین بار در ایران دیده شده ـ پرسید که با پاسخ هوشمندانه و معنادار محمد‌جواد ظریف، روبه‌رو شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تابناک ماجرا از اینجا آغاز شد که مجری برنامه به ظریف گفت: سی‌ان‌ان مدارکی ‌دارد که نشان می‌دهد ‌باب لوینسون در زندان‌های ایران بوده و حتی ‌معالجه پزشکی نیز شده است.

وی افزود: همه این اسناد به وسیله کار‌شناسان سیا ترجمه شده و نام‌ها و مشخصات دقیقی در آن به چشم می‌خورد، به گونه‌ای که مشخص است، وی در سال 2007 به کما رفته و به درمان پزشکی نیاز پیدا کرده است؛ اما مقامات ایران با وجود این اسناد، همچنان وجود وی در ایران یا در زندان‌های این کشور را انکار می‌کنند و می‌گویند از محل نگهداری وی اطلاعی ندارند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به این خبرنگار می‌گوید: اول از همه اینکه چنین اسنادی را من ندیده‌ام که نشان دهد وی در ایران است. اتفاقا مدارکی هست که نشان می‌دهد ‌وی در خارج از ایران نگهداری می‌شود. در واقع آخرین عکس‌هایی که از وی دیده شده، نشانگر این موضوع است. من هیچ اطلاعاتی درباره وی و محل نگهداری‌اش ندارم.

پاسخ

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  48