۱۰ کشور با ارزان‌ترین نیروی کار

یکی از راه‌های کاهش هزینه برای غول‌های بزرگ صنعتی و تولیدی، ورود به کشورهایی با نیروی کاری ارزان‌تر است. اما انجام این کار خود شرایط مختلفی دارد.

برای مثال تعداد زیادی از افراد باید تحت آموزش قرار گیرند تا بتوانند محصولات مورد نظر یک شرکت را طراحی کنند.

یکی دیگر از مواردی که نباید فراموش شود، ساخت مجموعه‌های تولیدی است. ایجاد یک کارخانه تولید محصولات در کشوری دیگر به هیچ‌وجه ارزان نخواهد بود.

در این گزارش نگاهی داریم به 10 کشور با ارزان‌ترین نیروی کاری در جهان. موارد در نظر گرفته شده در این بررسی فقط نیروی انسانی است و سایر هزینه حساب نشده است.

کلیه حقوق های ذکر شده در این گزارش به ازای هر یک ساعت کار در آن کشور است.

مصر – 0.80 دلار
با جمعیتی بیش از 80 میلیون نفر از مزیت نزدیکی به اروپا برخوردار است. مصر می‌تواند مکان مناسبی برای تولید لباس باشد هرچند که به دلایل نا آرامی‌های اخیر تولید در این کشور دشوار شده است.

 

اخبار

 
سریلانکا – 0.62 دلار
نیروی کاری عظیمی دارد که باعث شده تا این کشور به مکان مناسبی برای ایجاد مراکز پشتیبانی تلفنی تبدیل شود. سریلانکا تنها کشوری است که در آسیای جنوبی شاخص پیشرفت انسانی بالایی دارد.

 

اخبار

 
سنگال – 0.52 دلار
مانند سریلانکا با بهره‌برداری از سیستم خوب فناوری می‌تواند مناسب برای مراکز تماس و پشتیبانی باشد. اما زبان بیشتر مردم این کشور فرانسوی است که باعث شده تا این مراکز محدود به کشورهای فرانسوی زبان باشد.
 

اخبار

 
کنیا – 0.50 دلار
کنیا در گذشته مستعمره انگلستان بوده به همین دلیل مردم این کشور می‌توانند به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنند. یکی از مشکلات تولید در این کشور، وجود فساد است که باعث شده تا این کشور در چند سال گذشته در جایگاه بیشترین فساد جهانی قرار گیرد.
 

اخبار

 
هند – 0.48 دلار
یکی از معروف‌ترین کشورهای قرارگیری مراکز تلفنی و کامپیوتری است. درصد زیادی از مردم این کشور می‌توانند به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنند و افراد زیادی هرساله در این کشور با مدرک مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل می‌شوند. با جمعیتی بیش از 1 میلیارد نفر این کشور محل مناسبی برای استفاده از نیروی کاری ارزان است.

 

اخبار

 
ویتنام – 0.39 دلار
با اینکه هنوز رسما یک کشور کمونیستی محسوب می‌شود اما با ایجاد تغییراتی در سیستم اقتصادی درب‌های این کشور بر روی سرمایه‌گذاران خارجی باز شده است. بیشتر تولیدات این کشور در زمینه آی تی و یا تولید نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای است.
 

اخبار

 
غنا – 0.32 دلار
با جمعیتی که توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را دارا هستند کشور مناسبی برای مراکز تلفنی محسوب می‌شود. با این حال کارفرما ها باید میزان تحصیلات کارمندانشان را به دقت بررسی کنند.

 

اخبار

 
پاکستان – 0.32 دلار
پاکستان مانند هندوستان از جمعیتی با سطح سواد مناسب در زبان انگلیسی بهره می‌برد. این کشور به دلیل وجود گروه‌های تروریستی مکان خطرناکی برای تولید است.

 

اخبار

 
بنگلادش – 0.23 دلار
در سال‌های اخیر بنگلادش به عنوان کشوری با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زیادی محسوب می‌شود. فساد در این کشور شدید است و این موضوع باعث می‌شود تا در بسیاری از موارد این کشور محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب نشود
 

اخبار

ماداگاسکار – 0.18 دلار
بر اساس حقوق ساعتی، ماداگاسکار ارزان‌ترین نیروی کاری در جهان را دارد با اینکه فساد در این کشور هم نسبتا زیاد است اما در مقایسه با بعضی کشورهای این فهرست بسیار کم است. این کشور می تواند در زمینه های تولید لباس فعال باشد.

 

اخبار

منبع: بازار خبر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  72