از در اختیار قرار دادن کارت عابر بانک شخصی خود به سایر افراد پرهیزکنید

فتا هشدار داد:

شهروندان با محافظت درست از اطلاعات بانکی از در اختیار قرار دادن کارت عابر بانک شخصی خود در اختیار سایر افراد پرهیز کنند تا از وقوع جرایم متشابه پیشگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایرنا، سرهنگ فرامرز شاکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی ارجاع یک فقره پرونده مبنی بر برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی یک شهروند سنندجی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری قرار گرفت.

وی با اشاره به اعلام قاضی ویژه رسیدگی به جرایم سایبری گفت: بررسی ها نشان داد در چند مرحله حدود هشت میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی زنی میانسال برداشت شده است.

وی افزود: ماموران پرونده دریافتند برداشت های مذکور به صورت خرید کارت شارژ تلفن همراه و از طریق تلفن بانک بوده است.

شاکری افزود: در همین رابطه با انجام یک سری تحقیقات تخصصی پیچیده عامل برداشت ها در سنندج شناسایی و دستگیر شد.

به گفته وی متهم در بازجویی ها اعتراف کرده که از بستگان شاکی است، در چند ماه اخیر که جهت برداشت مقداری وجه، کارت عابر بانکش را در اختیار وی قرار داده، از اعتماد وی سوء استفاده کرده و با فعال کردن رمز دوم اقدام به برداشت اینترنتی از حساب بانکی اش کرده است.

وی توصیه کرد: شهروندان با محافظت درست از اطلاعات بانکی از در اختیار قرار دادن کارت عابر بانک شخصی خود در اختیار سایر افراد پرهیز کنند تا از وقوع جرایم متشابه پیشگیری شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  3