بالغ بر ۵ میلیون بازنشسته تحت پوشش بیمه آتیه هستند

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ گفت: ‌در حال حاضر بالغ بر 5 میلیون بازنشسته تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه هستند که بخشی از این بازنشستگان در صندوق بازنشستگی و بخشی در سازمان تأمین اجتماعی فعالیت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،افشین مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس، با اشاره به برنامه پنجم توسعه و ماده 38 آن اظهار داشت: در بند «ب» تبصره 5 ماده 38 آمده است عقد قرارداد و هرگونه پرداخت مازاد بر تعرفه تعیین شده برای آن دسته از خدمات تشخیصی، بهداشتی و درمانی که در بسته بیمه پایه سلامت اعلام خواهد شد توسط شرکت بیمه‌های تجاری و سازمان بیمه سلامت ایران با اشخاص حقیقی و حقوقی تحت هر عنوان ممنوع است.

وی تصریح کرد:‌ براساس قانون فعالیت‌ بیمه‌های تکمیلی غیرقانونی نیست و در واقع فعالیت بیمه‌های مازاد غیر قانونی است.

مقصودی خاطرنشان کرد: شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ ادعا می‌کند که هیچ قرارداد مازاد بر تعرفه بسته نشده است و در واقع ما فعالیت زیرمیزی نداریم و تمامی قراردادهای ما زیر تعرفه‌های تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت تکمیلی آتیه‌سازان حافظ ادامه داد:‌ بیمه‌های تکمیلی خدماتی را که بیمه‌های پایه نمی‌تواند ارائه کنند، به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند و در واقع فعالیت آتیه‌سازان حافظ در اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایران تأکید شده است.

وی افزود: شرکت‌های بیمه تجاری و غیر تجاری تنها با رعایت قوانین و مقررات و مصوبات شورای عالی بیمه سلامت مجاز به ارائه خدمات هستند.

مقصودی افزود: یکی از وظایف سازمان بیمه سلامت نظارت بر ارائه خدمات بیمه تکمیلی سلامت و دریافت حق بیمه تکمیلی از طریق شرکت‌های وابسته براساس قوانین و مقررات است.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ بیان داشت: در قرارداد اخیر تأمین اجتماعی بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار بازنشسته به همراه خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد‌: بازنشستگان ماهیانه مبلغ 20 هزار و 200 تومان بابت حق بیمه خود پرداخت می‌کنند که بخشی از این حق بیمه توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مقصودی خاطرنشان کرد: چنانچه سازمان تأمین اجتماعی آمادگی داشته باشد ما می‌توانیم بسته‌های بیمه‌ تکمیلی را به بیمه‌شدگان گسترش دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  6