هشدار درباره روش جدید کلاهبرداران اینترنتی

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: کلاهبرداران در جدیدترین روش به بهانه پرداخت وام اشتغال زایی و زود بازده از هموطنان کلاهبرداری می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر سرهنگ عزیزی با اعلام این خبر اظهار داشت: مرد جوانی با در دست داشتن شکوائیه ای به پلیس فتا کرمانشاه مراجعه و مدعی شد با دیدن آگهی اینترنتی به عنوان پرداخت وام اشتغال زایی و زودبازده که توسط افراد ناشناس درج شده بود و برای توسعه کارخانه ذوب ضایعات خود تصمیم به تماس با درج کننده آگهی گرفته که پس از درخواست مدارک کارخانه ، مبلغ 243 میلیون و 500 هزار ریال به بهانه های مختلف از قبیل تشکیل پرونده و غیره به حساب دو نفر که ساکن تهران بودند واریز کردم.

وی اضافه کرد: دو نفر که خود را از مسئولین بلندپایه حراست یکی از وزارتخانه ها معرفی و حتی در یک مرحله برای بازدید از کارخانه شاکی مراجعه و مبالغ بیشتری را از شاکی طلب کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، کارشناسان پلیس فتا با توجه به حساسیت موضوع و اینکه امکان دارد افراد دیگری نیز در دام کلاهبردارن گرفتار شوند بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. استعلامات از وزارت خانه مربوطه نشانگر جعلی بودن هویت متهمان بود لذا با کار علمی کارشناسان ، استعلامات مختلف انجام گرفت.پس از تحقیقات تکمیلی متهمان شناسایی،دستگیر و به کلاهبرداری به شیوه پرداخت وام زودبازده اعتراف کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  35