کشور «بادیگاردها» کجاست؟

روزنامه کویتی القبس در گزارشی با اشاره به تعداد بالای نیروهای حفاظتی و محافظان مقامات و مسؤولان ارشد و میانی و رده پایین در عراق، این کشور را سرزمین بادیگارد توصیف کرد.

عصر ایران: روزنامه کویتی القبس در گزارشی با اشاره به تعداد بالای نیروهای حفاظتی و محافظان مقامات و مسؤولان  ارشد و میانی و رده پایین در عراق، این کشور را سرزمین بادیگارد توصیف کرد.

 در متن این گزارش آمده است: 183 هزار نفر هم اکنون در بخش های مختلف حفاظت از افراد و مقامات عراق موسوم به "قوات الحمایة" فعالیت می کنند.
همچنین سالانه مبلغ 3 میلیارد دلار برای حقوق و تامین بودجه نیروهای حفاظتی دولتی و غیردولتی در عراق هزینه می شود.

آنچه که شهروندان عراقی امروز از بادیگاردها و نیروهای حفاظتی در خیابان ها می بینند بیشتر شبیه فیلم های سینمایی درباره مافیا و باندهای بزه کار است. صحنه های ترسناک، ترس آور و شلیک گلوله از سوی افراد مسلح و خودروهای شیشه دودی و ضدگلوله.

هم اکنون نیروهای حفاظتی دولتی و غیردولتی به وفور در خیابان های شهرهای عراق دیده می شوند. مسؤولان نیز در داشتن تعداد محافظان و خودروهای ضدگلوله بیشتر با یکدیگر مسابقه گذاشته اند. خیابان های شهر دیگر در مالکیت عمومی مردم قرار ندارند بلکه در اشغال نیروهای حفاظتی هستند.

وزارت دفاع عراق برای هر کدام از اعضای پارلمان، 20 نفر محافظ اختصاص داده و برای هر کدام از آنها مبلغ 500 تا 700 دلار نیز می پردازد. تامین این هزینه ها علاوه بر حقوق که حداقل ماهانه 500 دلار است شامل تجهیزات، خودرو، اسلحه، سوخت و دیگر تجهیزات و لوازم کار است.
 

height=290
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  6