تقدیر وزیر ارتباطات از پست‌بانک‌

دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بهره‌برداری از 759 پروژه خدمات عمومی الزامی روستائی (USO) و 19دفترخدمات بانکی روستائی از پست بانک ایران به جهت خدمت‌رسانی در مناطق محروم و دوردست کشور تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: پست بانک ایران در همه‌جا حضور دارد و تلاش می‌کنیم به کمک مجلس مجموعه‌های پست و پست بانک را تقویت و تعامل آنها را افزایش دهیم.

وی افزود: پست و پست بانک ماهیت نسبتاً یکسانی در اهداف و رسالت‌های خود دارند و اگر قرار است به روستاها خدمت‌رسانی شود باید از مزیت‌های این دو مجموعه به نحو مطلوب استفاده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: هم اکنون 16 تا 17 درصد برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور در بخش‌های مختلف این وزارتخانه اجرا شده و تلاش می کنیم در دو سال باقی مانده تمام این برنامه را اجرائی کنیم.

دکتر واعظی خاطرنشان ساخت: از سال آینده وارد نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه می شویم و هم اکنون بسیاری از امور از طریق تلفن همراه انجام می شود.

وی در مورد ICT (ارتباطات و فناوری اطلاعات) نیز بیان داشت: این موضوع به مجلس ارائه شده و به عنوان پیشران توسعه تلقی می شود و در سال آینده تعداد هفت یا هشت پروانه جدید مجوز فعالیت می گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موضوع تحریم‌ها تأکید نمود: باید عقب ماندگی ها به‌سرعت جبران و رتبه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان و منطقه ارتقاء یابد.

واعظی درخصوص شبکه ملی ارتباطات عنوان کرد: در این زمینه عقب هستیم که قرار بود یکسال قبل راه اندازی شود اما به‌تازگی این طرح آغاز شده و مصمم هستیم آن را بطور کامل اجرا کنیم.

همچنین وی ابراز امیدواری کرد: در دهه فجر سال آینده پهنای باند به 10 برابر فعلی ارتقاء یابد.

در ابتدای این مراسم دکتر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گزارشی از خدمات عمومی الزامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی مناطق روستائی، اولویت‌های وزارتخانه در طرح USO، اقدامات اجرائی آن و همچنین اعتبارات هزینه شده در این بخش ارائه نمود.

رمضانعلی سبحانی فر رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوری اسلامی نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی به اهمیت وجود این وزارتخانه و ضرورت توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و بر تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور تأکید کرد.

بنابراین گزارش در ادامه ارتباط مستقیم به صورت ویدئو کنفرانس با مسئولان استان‌های فوق برقرار و دکتر واعظی ضمن گفتگو با مسئولان استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی و خوزستان با حجت‌الاسلام نهائی امام جماعت روستای خوشه‌دره شهرستان سقز، جعفر جوادزاده کشاورز روستای سلطان‌آباد شهرستان هوراند، علی‌ قنبر زهی از روستای پدگی سیاهکوه زاهدان و همچنین خواهر شهید داود میرزاوند از روستای شاهزاده احمد اندیمشک نیز گفتگو نمود و به تشریح اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه جهت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در سطح کشور به ویژه روستاها و مناطق دوردست پرداخت.

گفتنی است دکتر واعظی در پایان این مراسم گزارشی از برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه خدمات پست و پست بانک ارائه نمود و درپایان نیز در نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3