درخواست دوباره اوباما از کنگره برای افزایش حداقل دستمزد

باراک اوباما بار دیگر از کنگره درخواست کرد تا با تصویب طرح افزایش حداقل دستمزدها، با افزایش حقوق تمام کارگران در این کشور موافقت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از شینهوا، وی در سخنرانی هفتگی خود با اشاره به روند بهبود اقتصادی در این کشور پس از درگیر شدن در بحران شدید اقتصادی در سال 2009، گفت طی چهار سال گذشته متوسط دستمزدها در ایالات متحده تغییر کمی داشته است.

وی افزود افزایش حداقل حقوق ها، میلیون ها آمریکایی را از فقر بیرون خواهد آورد، این اقدام همچنین متوسط  هزینه های مصرف کنندگان را افزایش داده که به بهبود اقتصادی کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر دستوری اجرایی را برای افزایش حداقل دستمزد کارگران شاغل در بخش های فدرال از 7.25 دلار کنونی به 10.10 دلار صادر کرده است،اما این اقدام تأثیری بر افزایش حداقل دستمزد دیگر کارگران این کشور ندارد.

وی از کنگره خواست «کار را تمام کنند». وی گفت:« در حال حاضر طرحی در کنگره است که با تصویب آن حداقل دستمزد کارگران در این کشور به 10.10 دلار به ازای هر ساعت افزایش می یابد».

این درخواست اوباما با مخالفت جمهوری خواهانی در کنگره روبرو خواهد شد که معتقدند این اقدام به تجارت در این کشور صدمه خواهد زد. برخی دموکرات ها در کنگره نیز تمایلی به تصویب این طرح ندارند.

اوباما خطاب به اعضای کنگره اظهار داشت نمایندگانی که مخالف افزایش حداقل دستمزدها هستند به دلیل قدیمی خود که بارها غلط بودن آن اثبات شده است استناد می کنند.

در حال حاضر بالغ بر 47 میلیون شهروند آمریکایی در این کشور زیر خط فقر بسر می برند و با محاسبه ساعات کاری کارگران در ایالات متحده و دریافت 7.25 دلار به ازای هر ساعت، درآمد هر کارگر معادل 28 هزار دلار خواهد بود و این در حالی است که خط فقر در آمریکا 27100 دلار اعلام شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  9