دو تیم سرخابی را خصوصی می کنیم اما واگذار نه

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری سرخابی با اشاره به الزام بودجه سال 93 به واگذاری باشگاه‌های دولتی گفت: من همچنان از لفظ واگذاری استفاده نمی‌کنم؛ چون برای ما حفظ اصل دو باشگاه مهم است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم؛ خصوصی سازی دو تیم بزرگ پایتخت موضوعی برنامه ورزش از نگاه دو در شامگاه پنج شنبه بود که با حضور امیررضا خادم، نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری سرخابی، شریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس، حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس و شمسی جامخانه، معاون سازمان خصوصی سازی جلوی دوربین رفت.

در این برنامه عضو هیئت رئیسه مجلس با نقد صحبت‌های وزیر ورزش در جلسه معارفه خود در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: محمود گودرزی می‌گوید مشکلات این دو باشگاه با واگذاری حل نمی‌شود که این موضوع از سه جنبه قابل بررسی است.

به گفته شریف حسینی یا اینکه وزیر ورزش اکنون که به دنبال واگذاری دو باشگاه است متوجه حرف اشتباه اولیه خود شده است و یا اینکه در نگاه بدبینانه وقتی مشکلات این دو باشگاه را دیده برای اینکه از سر خود باز کند به دنبال واگذاری این دو باشگاه افتاده است.

وی افزود: حالت سوم هم این است که با توجه به دستوری که به او داده شده می‌خواهد سهام دو تیم استقال و پرسپولیس را واگذار کند.

در ادامه امیر رضا خادم که به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در این برنامه حضور داشت با دفاع از صحبت‌های وزیر ورزش گفت: نظرات گودرزی در مورد واگذاری سهام دو تیم سرخابی برآمده از یک تفکر ورزشی بوده است و هنوز هم این تفکر تغییر نکرده و اگر اکنون به دنبال واگذاری این دو باشگاه است، به دلیل الزامات قانونی است.

وی افزود: بر اساس بودجه سال 93 که در آن به صراحت عنوان شده باید باشگاه‌های دولتی تا 20 فروردین واگذار شود و تلاش وزارت ورزش این است تا با فراهم آمدن شرایط این اتفاق بیفتد.

خادم تصریح کرد: ما به دنبال رایزنی با وزیر اقتصاد هستیم تا راهکار خوبی برای انتقال دو باشگاه به بخش خصوصی پیدا شود.

وی تاکید کرد: من همچنان از لفظ واگذاری استفاده نمی‌کنم؛ چون برای ما حفظ اصل دو باشگاه مهم است.

ابوالقاسم شمسی جامخانه نیز که به نمایندگی از سازمان خصوصی‌سازی در این برنامه حضور داشت با اشاره به این که در سال 90 وقتی قرار بود این دو باشگاه در بورس عرضه شوند، پرسپولیس با 9 میلیارد تراز منفی و استقلال با 10 میلیارد تراز منفی شرایط واگذاری را نداشتند گفت: در آن زمان مجبور شدیم که برای دو باشگاه دارایی در نظر بگیریم. بر این اساس قرار شد ورزشگاه درفشی‌فر به پرسپولیس و مرغوبکار به استقلال داده شود تا شرایط واگذاری این دو تیم تسهیل شود.

وی افزود: با این حال در اردیبهشت 91 ایراداتی به آن گرفته شد که واقعا توجیه قابل قبولی نداشت و در نهایت قرار بر این شد که این دو باشگاه به فرابورس عرض شود که آن هم به مشکلاتی خورد.

امیر رضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال هم که به عنوان میمهمان تلفنی در این برنامه حضور داشت گفت: تا زمانی که ورزش ما به سمت اقتصاد پیش نرود و نگاه اقتصادی نداشته باشد این مباحث فایده‌ای ندارد.

بحث اهلیت خرداران سهام دو تیم استقلا و پرسپولیس از جمله مواردی بود که در ایر برنامه مطرح شد و امیررضا خادم به عنوان نماینده وزارت ورزش یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت را تشخیص اهلیت داشتن مالکان آینده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس عنوان کرد.
شمسی جامخانه هم گفت: در سازمان خصوصی‌سازی هیأت واگذاری در مورد چگونگی اهلیت مالکان آینده باشگاه استقلال و پرسپولیس تصمیم‌گیری می‌کند و البته در این بین نظر وزارت ورزش مهم خواهد بود.

در ادامه محمد رویانیان مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس نیز دقایقی روی خط آمد و گفت: یکی از سؤالاتی که برای من پیش آمده این بود که اگر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار نشوند و همچنان چند سال این دو باشگاه بدهکار باشند و تراز مالی آنها منفی باشد چه اتفاقی باید بیفتد و چه چیزی عوض می‌شود؟
وی افزود: وزارت ورزش که متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است در 28 ماهی که در باشگاه پرسپولیس بود حتی یک ارتباط ساده هم با او برقرار نکرده چه برسد به اینکه رابطه خوب بین آنها باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  62  =  71