تراکتور به خط پایان لیگ رسید

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با شکست خانگی برابر تیم راه آهن تهران عملا هیچ شانسی برای موفقیت و حتی ایستادن در یکی از رده های بالایی جدول ندارد و به نوعی باید گفت که لیگ برای تیمی که در هفته هفدهم صدرنشین بود، بدون هیچ ثمره ای در فاصله سه هفته مانده به پایان تمام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از افکارنیوز، تیم تراکتورسازی تبریز در هفته بیست و هفتم لیگ برتر باشگاه های کشور در خانه و برابر دیدگان نزدیک به 15 هزار هوادار خود برابر تیم پایین جدولی راه آهن که خطر سقوط به دسته پائین تر را احساس می کرد، تن به شکست سه بر صفر داد تا یکی از بدترین نتایج این تیم تبریزی در فصل جاری رقم بخورد.

این شکست برای تیم تراکتورسازی در روزی اتفاق افتاد که پس از آن، جشن قهرمانی در جام حذفی با حضور هواداران این تیم برگزار شد تا این جشن تلخی های ناشی از شکست برابر راه آهن را هم چاشنی خود ببیند. این ناراحتی را به راحتی می شد در چهره تک تک بازیکنان و مربیان تیم تراکتورسازی مشاهده کرد.

اما پنجمین باخت فصل تیم تراکتورسازی در حالی برابر تیم راه آهن رقم خورد که این تیم تبریزی آخرین بار در هفته هفدهم برابر همشهری خود گسترش فولاد برنده شده و از آن به بعد نه با مجید جلالی، نه با غلامرضا باغ آبادی و نه با تونی اولیویرا هرگز طعم پیروزی را نچشیده تا تعداد بازی های بدون برد تراکتورسازان به 10 بازی افزایش پیدا کند.

این تعداد بازی بدون برد، بدترین آمار برای تیم تراکتورسازی طی چند سال اخیر حضورش در لیگ برتر محسوب می شود و پرواضح است که تنها موضوعی که باعث شده تا تیغ انتقادات خیلی کم به سوی بازیکنان و کادر فنی و حتی مدیریت باشگاه تراکتورسازی نشانه برود، کسب عنوان قهرمانی جام حذفی است و سرخپوشان تبریز باید به جام خوش پیکر حذفی به چشم یک ناجی و دیواری برای پنهان کردن نتایج بسیار ضعیفشان در لیگ نگاه کنند.

کما اینکه قبل از موفقیت تیم تراکتورسازی در جام حذفی، همواره انتقاداتی از نتایج ضعیف این تیم در هفته های هفدهم به بعد لیگ می شد و حتی کار به جایی رسید که تغییر مدیرعامل و سرمربی هم برای تراکتوری ها رخ داد. اکنون اما بازیکنان تراکتورسازی به واسطه کسب یک جام، با خیالی راحت در بازی لیگ برابر راه آهن ظاهر می شوند و گویی که یک بازی تمرینی برابر حریفی ضعیف برگزار می کنند، در زمین مسابقه قدم می زنند و نای جهش و دویدن به سمت توپ و بازیکن حریف را ندارند.

البته یکی از عمده دلایل شکست تیم تراکتورسازی برابر راه آهن در هفته بیست و هفتم، نه در جریان بازی بلکه در کنفرانس خبری پس از بازی دو تیم فاش شد. جایی که تونی اولیویرا در پاسخ به یکی از سئوالات خبرنگاران مجبور شد موضوعی را مطرح کند که شاید نباید عنوان می کرد. البته تونی نه به صورت مستقیم و صریح، بلکه به صورت پوشیده و شاید هم به طرزی ناخود آگاه گفت که هیچ یک از وعده های پس از قهرمانی در جام حذفی محقق نشده و همه قول هایی که مبنی بر پاداش دادن به بازیکنان بود، در حد شعار باقی مانده و عملی نشده است.

این گفته پرمعنی تونی اولیویرا در آخرین جمله اش در کنفرانس خبری پس از بازی تیم های تراکتورسازی و راه آهن، به نوعی پرده از یک واقعیت برداشت و آن اینکه، یکی از اصلی ترین دلایل بازی ضعیف، بی جان و توام با بی انگیزگی بازیکنان تراکتورسازی از یک موضوع دیگر سرچشمه گرفته و فقط نمی تواند به بی تاثیر بودن امتیازات این بازی در سرنوشت تراکتورسازان در هفته های رو به پایان لیگ سیزدهم مرتبط باشد.تونی این نتیجه ضعیف را تحقق نشدن وعده های مالی می داند.

درست معلوم نیست که این بی انگیزگی بازیکنان تراکتور سازی مربوط به مسایل مالی است یا دلیل دیگر دارد ولی آنچه که واضح است اگر بازیکنان تراکتور سازی با این روش و روحیه هفته آینده در برابر حریف پرمهره و قدر عربی خود یعنی الاتحاد قرار بگیرند معلوم نیست که چه نتیجه ای رقم خواهد خورد. ولی هوادران پرشمار و پرشور تراکتور سازی از این تیم توقع بسیار بالایی دارند چون در تمام مقاطع برای آنان سنگ تمام گذاشته اند و در استقبال از آنها بعد از قهرمانی جام حذفی عملا عشق خود را به تیم محبوبشان نشان دادند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +    =  13