تقلید انگلیسی ها از یک رسم ایرانی +عکس

ساسانیان مهر خانوادگی داشتند مهرهایی با کاربری تجاری و دینی که به منظور معرفی افراد یک خاندان مورد استفاده قرار می گرفت این مهرها بیشتر روی سنگهای گران قیمت در اندازه های کوچک ساخته می شد.

خبرگزاری مهر: ساسانیان مهر خانوادگی داشتند مهرهایی با کاربری تجاری و دینی که به منظور معرفی افراد یک خاندان مورد استفاده قرار می گرفت این مهرها بیشتر روی سنگهای گران قیمت در اندازه های کوچک ساخته می شد.

 تا همین چند سال پیش خیلی از ایرانیان مهر مخصوص به خود داشتند که نام و نشان شان را روی آن حک می کردند و پای هر سند و مدرکی نقش می زدند.

مهرهایی از جنس برنج و یا مس و بعدها از جنس پلاستیک با جعبه جوهری به نام استامپ. اما داشتن مهر مخصوص افراد در ایران سابقه ای طولانی دارد. آنچه که از بررسی نقوش برجسته و مهرهای باقی مانده از دوره ساسانیان به دست آمده، نشان می دهد که خانواده های مرتبط با خاندان سلطنتی دوره های اول ساسانی هر کدام دارای نشان مخصوص هستند و اگر فرزند و یا افراد جدید به این خانواده اضافه می شد برای آنها هم نشانی مخصوص در نظر می گرفتند. مهرهایی از سنگهای قیمتی که بیشتر در اندازه های 5 در 5 و یا 7 در 7 سانتی متر بوده اند. این نشان های خانوادگی معمولا نقش هایی مانند سر عقاب و یا اشکال ساده دیگری داشته اند مانند نقش غنچه گل. منتها آنچنان که یکی از باستان شناسان می گوید هنوز در ایران نشانه شناس نداریم تا معنا و مفهوم نشان مهرها را تفسیر کند.
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/12/5/259314_299.jpg
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  8