اظهارات تهیه‌ کننده «مناظره» پس از استعفا

مناظره جنجالی غروب جمعه سیما با استعفای تهیه‌کننده آن، حاشیه‌سازتر شد. در تازه‌ترین خبر سعید نبی، تهیه‌کننده «مناظره» استعفا و علیرضا اسکندری جای او را گرفت.

روزنامه شرق: مناظره جنجالی غروب جمعه سیما با استعفای تهیه‌کننده آن، حاشیه‌سازتر شد. در تازه‌ترین خبر سعید نبی، تهیه‌کننده «مناظره» استعفا و علیرضا اسکندری جای او را گرفت.

برنامه مناظره ساعت16 جمعه هر هفته از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این برنامه در هر هفته به یک موضوع اختصاص دارد. جمعه گذشته، دوم اسفند نیز قرار بود«سینما و دغدغه‌های مردمی» به عنوان موضوع این برنامه بررسی شود اما حواشی‌ای که به‌دنبال آن پیش ‌آمد باعث جنجالی‌شدن برنامه‌ و در نهایت استعفای تهیه‌کننده آن شد.

سعید نبی، تهیه‌کننده «مناظره» در نامه سرگشاده‌ای که صبح روز گذشته، چهارم اسفند در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داد، در مورد استعفای خود گفت: «حدود دو ماه پیش از «مناظره» استعفا دادم چراکه در این مدت حاشیه‌هایی بود که دیگر وجدانم قبول نمی‌کرد ادامه دهم، باید پای اصول مناظره می‌ایستادم.

در این بین آسیب بدنی زیادی دیدم و منتظر موافقت با این استعفا از سوی مدیر محترم شبکه یک بودم که هر بار با تاکید بر بی‌طرف‌بودن تمامی لحظات برنامه نسبت به تفکری خاص و لطف، محبت، امید و روحیه‌دادن به من و حمایت بی‌دریغشان انرژی مجدد می‌گرفتم.»او در ادامه نامه عنوان کرده است: «اکنون هم که «مناظره» در این مدت زمان کوتاه به برنامه‌ای پرمخاطب، مهم و جریان‌ساز تبدیل شده، از خوشحالی برخی دوستان خوشحالم که طبق اسناد با استعفا و رفتنم از تاریخ 25/11/92 موافقت شد و از سوی گروه اقتصاد شبکه یک، فردی لایق، کاربلد، پیشکسوت و امتحان‌پس‌داده ادامه مسیر می‌دهد (البته از آنجایی که تهیه‌کننده جدید آماده نبود از من خواسته شد تا تاریخ 2/12/92 یعنی مناظره با موضوع سینما، ادامه دهم).»

ماجرای حاشیه‌سازشدن «مناظره» اما از جایی آغاز شد که قرار بود علیرضا رئیسیان، کارگردان و جمال ساداتیان، تهیه‌کننده به عنوان دو عضو از جامعه سینمایی به همراه دیگر میهمانان به مناظره در مورد موضوع «سینما و دغدغه‌های مردمی» بپردازند، با این‌حال ساداتیان در یادداشتی که سوم اسفند در «شرق» منتشر شد به دلایل ترک رئیسیان و خودش از برنامه اشاره کرد: «چند روز پیش از مناظره دوم‌اسفند‌ در شبکه یک سیما، از تلویزیون با من تماس گرفتند و اظهار تمایل و دعوت کردند که در میزگردی که قرار است با موضوع «سینما و دغدغه‌های مردمی» درباره سینمای ایران برپاشود، شرکت کنم.

ضمن استقبال، درخواست کردم اسامی افراد حاضر در این میزگرد را با من در میان بگذارند. آنها به طرح کلیات و محور موضوعات میزگرد بسنده کردند و من هم با این پیش‌فرض که اسامی همه شرکت‌کنندگان را پیش از برگزاری میزگرد به من خواهند گفت قول همکاری دادم. او در ادامه این یادداشت آورده است: «صبح روزی که قرار بود میزگرد برگزار شود، مجددا پیامک زدم که اگر ممکن است اسامی همه افراد حاضر را به من معرفی کنید.

 آنها همچنان اعلام کردند که همه اسامی دقیقا مشخص نیست تا اینکه به اتاق گریم رفتم. بعد از پایان گریم دیدم آقای […] حضور دارند. من هم تازه آن زمان متوجه شدم! گفتم شما قرار بود همه اسامی را در اختیار من قرار دهید، ولی درمورد آقای […]، خُلف‌وعده کردید! بعد از آن با ناراحتی آنجا را ترک کردم.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  −  71  =