نامه محرمانه فیفا، فدراسیون را نگران کرده است

به این طرف و آن طرف می‌روند، استرس در چهره‌شان کاملا مشهود است. از پچ‌پچ‌های‌شان مشخص است که خبری شده، نگاه‌های نگران آنها بیانگر اهمیت موضوع است. این حال و هوای افرادی که در فدراسیون رفت و آمد می‌کنند هر بیننده‌ای را کنجکاو می‌کند. خبر مهمی است که مضطرب‌شان کرده و به فکر راه‌حل هستند. کنجکاوی نمی‌گذارد بی‌تفاوت باشی.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در یکی از طبقه‌های فدراسیون خبری شده. باید چشم و گوشت را تیز کنی، در لابلای این هیاهو و پچ‌پچ‌ها حتما چیزی دستگیرت می‌شود. همان مساله‌ای که فدراسیونی‌ها را به تکاپو انداخته. حرف از یک نامه محرمانه است. محتویات نامه آنها را نگران کرده.

مثل اینکه فیفا نامه‌ای زده و توضیح خواسته است اما فیفا از مردان فدراسیون چه خواسته؟ خبری به گوش مسوولان فیفا رسیده و با شنیدن این خبر از فدراسیون ایران توضیح خواسته‌اند. پای پرونده تبانی در میان است، همان پرونده‌ای که حدود چهار ماه فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داده بود. همان پرونده‌ای که حکم‌هایش چشم فوتبالی‌ها را از حدقه بیرون زد. بعد از گذشت 6 ماه از بحث غش کردن محسن قهرمانی به طرف سپاهان حکمی که کمیته انضباطی داده برای فیفا اهمیت پیدا کرده است.
به همین خاطر نامه زده‌اند به فدراسیون و در متن نامه آمده: «حکم پرونده تبانی را مو به مو ترجمه کرده و به فیفا بفرستید.»

***

این خبری است که مردان فدراسیون را به تکاپو انداخته است. فیفا از جریان پرونده باخبر شده و کنجکاو است بداند مسوولان کمیته انضباطی در نهایت برای خاطیان چه حکمی صادر کرده‌اند. شوخی‌بردار نیست و نمی‌توانند حتی یک خط از حکم را حذف کنند. باید عین حکمی که حسن‌زاده داده را ترجمه کنند و برای فیفا بفرستند اما خودشان هم می‌دانند اگر حکم به دست مسوولان فیفا برسد، دردسر برایشان درست می‌شود. این‌بار حسن‌زاده نمی‌تواند بگوید: «به شما ربطی ندارد.» اتفاقا به فیفا ربط دارد. حکم را با آیین‌نامه فیفا تطبیق می‌دهند، اگر طبق ماده و قوانین نباشد از فدراسیون ایران توضیح می‌خواهند.

روزی که حسن‌زاده حکم نهایی‌اش را صادر کرد همه هاج و واج ماندند. چرا بعضی‌ها تذکر گرفتند؟ چه شد نفرات اصلی ماجرا شش ماه محروم شدند و بعضی‌ها هم باید 10 سال با فوتبال خداحافظی کنند؟! سوال‌های زیادی در صدور حکم پرونده تبانی بدون جواب ماند اما مسوولان خواستند که مساله همینطور مسکوت بماند و در نهایت مشخص نشود چه کسی دستور کارت به کارت کردن پول را داد و در نهایت چه مقدار پول به حساب چه کسی ریخته شد؟ اما هیچ‌کدام از این سوال‌ها نباید برای فیفا بدون پاسخ بماند. حالا نگران هستند و حرف‌های درگوشی‌شان نشان می‌دهد که ترس دارند از اینکه پای فلان فرد معروف به پرونده باز شود و توضیحات‌شان فیفا را قانع نکند. این روزها مردان فدراسیون در تکاپو هستند و حکم را ترجمه شده باید به فیفا بفرستند. شاید حلقه گمشده‌ای که علیپور از آن در برنامه نود صحبت به میان آورد در فیفا پیدا شود. فوتبالی‌ها بر این باور بودند که اگر تبانی صورت گرفته، خاطیان آن باید مادام‌العمر محروم می‌شدند و افراد مطلع از آن نباید فقط یک تذکر می‌گرفتند. شاید بعد از بررسی حکم حسن‌زاده در فیفا همین سوالات پیش روی مسوولان فدراسیون ایران قرار بگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  8  =  11