گله‌ عکاس پیشکسوت از برخورد بازدارنده با او و همکارانش

محسن شاندیز که معتقد است اظهار نظر عکاسان پیشکسوت مطبوعاتی مشکلات صنف آن‌ها را حل نمی‌کند، از برخوردی که در روز 22 بهمن با او شده است، گله دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این عکاس پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره‌ی مشکلات عکاسی خبری در ایران اظهار کرد: حرفی ندارم برای گفتن؛ چون اساسا با گفتن ما چیزی درست نمی‌شود، همه‌چیز به همین شکل می‌ماند و صحبت ما مشکلی را حل نمی‌کند. پس چیزی نگوییم بهتر است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا فکر نمی‌کند در حال حاضر شرایط برای عکاسان بهتر شده است، اظهار کرد: خیر، من 35 سال است که روز 22 بهمن برای عکاسی یه میدان آزادی می‌روم، و هیچ زمانی برای من هیچ اتفاقی نمی‌افتاد، ولی امسال که طبق روال هر سال برای عکاسی به این میدان رفتم در میان کار، جلوی کار ما گرفته شد و توسط افرادی که مسؤولیت‌شان مشخص نبود، از میدان آزادی رانده شده و به خانه بازگشتم.

این عکاس مطبوعاتی گفت: البته این اتفاق فقط برای من نیفتاد؛ آن روز در حالی که عکاسان جوان در حال عکاسی بودند، جلو کار من و دو نفر دیگر از عکاسان پیشکسوت هم گرفته شد و به ما گفته شد شما حق ندارید عکس بگیرید.

او اظهار کرد: نمی دانم دلیل چیست، سلیقه‌ای عمل می‌کنند، امنیتی برخورد می‌کنند یا چیز دیگری. در نهایت چیزی که در این دوره هم مشاهده کردیم این بود که با ما عکاسان خبری که سالیان دراز است کار عکس خبری انجام می‌دهیم، چنین برخورد شد.

‌شاندیز گفت: دیگر اکنون اصراری برای کار ندارم، چون هر برنامه‌ای که می‌شود، باید چندین بار زنگ بزنیم و التماس کنیم تا بتوانیم در آن شرکت کنیم، چرا باید چنین باشد؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  40  =  50