کروش حق استفاده از روانشناس خارجی ندارد

عضو کمیته‌ روانشناسی کمیته ملی المپیک می‌گوید اگر زمانی سرمربی تیم ملی فوتبال به وجود یک روانشناس در کنار تیم ملی احساس نیاز کند، این روانشناس نباید از گزینه‌های خارجی باشد.

ایسنا: عضو کمیته‌ روانشناسی کمیته ملی المپیک می‌گوید اگر زمانی سرمربی تیم ملی فوتبال به وجود یک روانشناس در کنار تیم ملی احساس نیاز کند، این روانشناس نباید از گزینه‌های خارجی باشد.

علیرضا فارسی درباره حضور روانشناس در کنار تیم ملی فوتبال برای رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل اظهار کرد: تاکنون که در این‌باره هیچ درخواستی از سوی فدراسیون فوتبال به کمیته‌ روانشناسی کمیته ملی المپیک ارجاع نشده و ضرورت این کار احساس نشده است، اما اگر زمانی فدراسیون فوتبال برای این منظور اعلام نیاز کند، این کار باید از کانال کمیته‌ روانشناسی کمیته ملی المپیک کار صورت بگیرد و کی‌روش نباید به فکر استفاده از گزینه‌های خارجی برای کار روانشناسی باشد، چون در این صورت کمیته‌ با اقدام وی مخالفت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به زمانی کمی که تا شروع رقابت‌های جام جهانی باقی مانده است، استفاده از روانشناس در حال حاضر هم دیر شده و به صورت سیستماتیک نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد، مگر در بخش‌هایی که حضور روانشناسی در ارتقا عملکرد بازیکنان، افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس و اضطراب بازیکنان تاثیرگذار باشد.

عضو کمیته‌ روانشناسی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا کارلوس کی‌روش می‌تواند خود در ضمن مربیگری، روانشناس نیز باشد، اضافه کرد: تقویت مهارت‌های روانی در بازیکنان تخصص‌ خاصی دارد که از عهده یک مربی خارج است. شاید کی‌روش مربی بزرگ و با تجربه‌ای باشد، اما این دلیل منطقی نیست که وی در علم روانشناسی نیز صادق باشد و تخصص لازم را داشته باشد.

فارسی در پایان تاکید کرد: اگر تیم ملی فوتبال هر زمان احساس نیاز کند که برای تقویت مهارت‌های روانی بازیکنان در شرایط استرس‌زا نیاز به روانشناسی دارد، کمیته‌ روانشناسی کمیته ملی المپیک این آمادگی را دارد که از تیم ملی فوتبال حمایت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  24