بانک مرکزی مکلف به ارائه گزارش مطالبات معوق به شورای پول و اعتبار شد

شورای پول و اعتبار مصوب کرد که از این پس سیاست‌های پولی با رویکرد اقتصاد مقاومتی تدوین شوند و بانک مرکزی هم گزارش جامع مطالبات معوق را به شورا ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: یک‌هزار و یک‌صد و هفتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار در روز سه‌شنبه مورخ 92.12.13 برگزار گردید. در این جلسه که به‌ریاست ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی و رییس شورای پول و اعتبار تشکیل شد، اساسنامه نمونه بانک‌های تجاری غیردولتی با اصلاحات مورد نظر اعضای شورا به تصویب رسید و جایگزین اساسنامه نمونه پیشین گردید.

به‌موجب مصوبه شورای پول و اعتبار، در این زمینه به بانک‌های مشمول فرصت داده شد، حداکثر تا پایان تیرماه 1393 وضعیت خود را با اساسنامه جدید تطبیق دهند.

منویات مقام معظم رهبری درخصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تأکیدات رییس جمهور در این خصوص در شورای پول و اعتبار مطرح و مقرر گردید تمهیدات لازم به‌منظور عملیاتی نمودن آن در طراحی و اجرای سیاست‌های پولی و اعتباری مورد بررسی قرار گرفته در جلسه آتی شورای پول و اعتبار ارائه گردد.

این گزارش می‌افزاید: در این جلسه، موضوع تشکیل شرکت مدیریت دارایی و بدهی بانک‌ها مطرح شد. اعضای شورا پس از استماع نظرات کارشناسان در این رابطه مقرر نمودند به‌منظور اتخاذ تصمیم، گزارش کامل‌تر و جامع‌تری که در برگیرنده ابعاد مختلف موضوع و شاخص‌های مورد نظر اعضای شورا باشد، تهیه و در جلسات آتی شورا مطرح شود.

در این رابطه همچنین مقرر شد بانک مرکزی نسبت به تهیه گزارش جامعی در خصوص مطالبات غیرجاری بانک‌ها اقدام و نتایج آن را در جلسات آینده شورا مطرح نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  65  =  71