تشکیل ائتلاف NFC از سوی شرکت های مخابراتی آسیا

چهار شرکت مخابراتی آسیایی ائتلافی در حوزه فناوری ارتباط نزدیک (NFC) تشکیل داده اند تا سازگاری فرامرزی سیستم­های پرداخت مبتنی بر تلفن همراه تحقق یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک شرکت KDDI ژاپن، شرکت چونگ­هوا تلکام تایوان، شرکت مخابرات هنگ­کنگ و شرکت کره­ای SK Planet نشان­های تجاری و پلتفرم­های ارتباط نزدیک را بازبینی می­کنند و با همکاری هم، موانعی را که در برابر فراگیر شدن و توسعه خدمات NFC وجود دارد رفع خواهند کرد.

اکاشی تاناکا، رییس شرکت KDDI ژاپن می­گوید: «ما امیدوار هستیم این ائتلاف یک سازمان باز برای توسعه خدمات همکاری خارجی باشد. هدف ما افزایش همکاری با شرکت­های مخابراتی هم در آسیا و هم در اروپا و آمریکاست و قصد داریم جهانی را بوجود آوریم که در آن استفاده کنندگان بتوانند از خدمات ارتباط نزدیک استفاده کنند.»

این ائتلاف موافقت گروه تجاری GSMA را کسب کرده است.

پیر کامبلز از مدیران گروه تجاری GSMA می­گوید: «برای رشد تکنولوژی NFC و جذب ارائه دهندگان خدمات، دو عامل یعنی قابلیت همکاری اپراتورهای بزرگ و پلتفرم­های مشترک که به راحتی خدمات را ایجاد و ارائه دهند نقشی کلیدی دارند. با همکاری ائتلاف ارتباط نزدیک آسیا امیدواریم بنیانی مستحکم برای مشترکان فراهم کنیم تا آنها از مجموعه خدمات ارتباط نزدیک در سرتاسر آسیا استفاده کنند و در این راه الگویی مناسب برای دیگر مناطق به وجود آید.»

شرکت های مخابراتی برخی کشورهای آسیایی از پیش اقداماتی را برای ایجاد زیرساخت­های پرداخت مبتنی بر تلفن ارتباط نزدیک آغاز کرده اند. برای مثال اپراتور تلفن همراه ژاپن یعنی NTT DoCoMo و شرکت کره­ای KT برنامه­هایی را تدوین کرده­اند که با اجرای آن­ها مشتری­های هر کشور می­توانند در کشور دیگر پرداخت NFC انجام دهند. در فوریه سال 2011 این دو شرکت از طریق یک کمیته مشترک تجاری و تکنولوژی ایجاد ویژگی­های مشترک ارتباط نزدیک را آغاز کردند تا از طریق آن ابزارها، شبکه­ها و سیستم تعرفه­ها یکپارچه شود.

در آینده همکاری این دو شرکت با اپراتورهای بین­المللی تلفن همراه و ارائه دهندگان خدمات پرداخت الکترونیکی گسترش پیدا خواهد کرد تا زمینه برای تجارب جدید پرداخت مبتنی بر تلفن همراه در مقیاس جهانی فراهم شود.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  −  35  =