پیش بینی کاهش نرخ سود توسط بورسی ها

فعالان بازار معتقدند با توجه به اتخاذ سیاست‌های اقتصادی دولت و لزوم کاهش تورم، کاهش نرخ سود سپرده اتفاق خواهد افتاد که هم به نفع بازار سرمایه و هم به نفع بانک‌ها خواهد بود. اما در مورد زمان اجرای آن اتفاق نظری وجود نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بر اساس نظرسنجی یک کارگزار بورسی، وضعیت نرخ سود بانکی در آینده، شاخص و صنایع برتر بورسی بررسی شده که حکایت از کاهش نرخ سود دارد.

یک کارگزار بورس طی یک‌نظر سنجی که به صورت هفتگی از حدود 100 حقوقی فعال بازار سهام انجام می‌دهد، وضعیت نرخ سود بانکی در آینده، شاخص و صنایع برتر بورسی به تفکیک بررسی کرده است.

* نتایج نظرسنجی از پیش‌بینی نرخ سود بانکی در آینده
بر همین اساس، با توجه به اخبار شنیده شده در مورد کاهش سود سپرده‌های کوتاه مدت بانکی، در هفته سی و هشتم نظرسنجی کارگزاری تدبیرگران فردا این خبر و زمان اجرای آن مورد بررسی قرار گرفته است. فعالان بازار معتقدند با توجه به اتخاذ سیاست‌های اقتصادی دولت و لزوم کاهش تورم، کاهش نرخ سود سپرده اتفاق خواهد افتاد که هم به نفع بازار سرمایه و هم به نفع بانک‌ها خواهد بود. اما در مورد زمان اجرای آن اتفاق نظری وجود نداشته است. بخشی از 77 درصدی که عنوان کرده بودند کاهش نرخ سود سپرده در سال 93 رخ خواهد داد، بر آن باورند که در 6 ماه دوم سال می‌بایست منتظر این اتفاق باشیم و درصدی نیز 3 ماه آینده را زمان اجرای این طرح پیش‌بینی می‌کنند.

* وضعیت کلی بازار (شاخص) در یک هفته آینده؟
به منظور دریافت پاسخ دقیق‌تر، حدو د مثبت، متعادل و منفی ر ا برای پاسخ به این سوال مشخص کرده‌ایم. (مثبت: رشد شاخص بیش از 2 درصد،
متعادل: تغییر شاخص از منفی 2 درصد تا مثبت 2 درصد، منفی: کاهش شاخص بیش از 2 درصد)

فعالان بازار در انتظار شروعی خوب به استقبال بازار در فروردین ماه آمدند اما وضعیت بازار و عدم رشد قیمتی نشان داد بازار سهام هنوز عزم خود را جزم نکرده تا با قدرت سال 93 را آغاز کند. مشارکت کنندگان در این نظرسنجی برای هفته آینده انتظار بازاری متعادل اما نه چندان مثبت را پیش بینی کرده اند.

* صنایع پیشنهادی برای ورود در بازه یک‌ماهه
با توجه به افت قیمتی سهام در هفته های گذشته و جذاب شدن برخی گروه‌ها و شرکت‌ها از نظر قیمتی و نیز پتانسیل‌های موجود در صنایع فعالان بازار سرمایه همچنان اعتقاد دارند ورود به صنایع بانکداری، خودرو، پتروشیمی و مخابرات مناسب تر خواهد بود. لازم به ذکر این که در صنعت خودرو نظر مشارکت کنندگان در نظرسنجی هفته سی و هشتم کارگزاری تدبیرگران فردا معطوف به سهم ایران خودرو و شرکت‌های قطعه‌ساز بوده است.

* سهام پیشنهادی برای ورود در بازه یک ماهه
بر اساس صنایع منتخب در بخش قبلی، فعالان بازار سرمایه معتقدند شرکتهای ایران خودرو، مخابرات ایران، بانک پاسارگاد، بانک ملت، سرمایه‌گذاری غدیر، هلدینگ خلیج فارس و ذوب آهن اصفهان گزینه‌های مناسب‌تری برای ورود در بازه یک‌ماهه هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1