علت وادع ناگهانی ده نمکی با فیلمسازی

پس از اکران «معراجی‌ها» حجم فشار بر مسعود ده‌نمکی بیش از حد تصور بود و او نقدهای جدی از سوی سینماگران و ناظران خارج از بدنه سینما مواجه شد که حجم این نقدها نسبت به آثار پیشینش گسترده تر شده بود و در بسیاری از اوقات از دایره انصاف نیز خارج شده بود اما با این حال این کارگردان سینما برخلاف گذشته، کمتر واکنش نشان داد و ترجیح داد با سکوت، پیش برود و به نوعی پاسخ منتقدانش را با فروش فیلم در گیشه بدهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،خرین گفته‌های مسعود ده‌نمکی درباره مصائب حضورش در عرصه سینما و خستگی‌اش از فیلمسازی و ترک کرسی کارگردانی، این پرسش را پیش کشید که آیا حضور او در عرصه هنر هفتم، جای دیگر کارگردان‌ها را تنگ کرده بود و رفتار منصفانه در قبال حضور یک چهره تازه میان فیلمسازان وطنی صورت پذیرفته بود؟

به گزارش «تابناک»، پس از اکران «معراجی‌ها» حجم فشار بر مسعود ده‌نمکی بیش از حد تصور بود و او نقدهای جدی از سوی سینماگران و ناظران خارج از بدنه سینما مواجه شد که حجم این نقدها نسبت به آثار پیشینش گسترده تر شده بود و در بسیاری از اوقات از دایره انصاف نیز خارج شده بود اما با این حال این کارگردان سینما برخلاف گذشته، کمتر واکنش نشان داد و ترجیح داد با سکوت، پیش برود و به نوعی پاسخ منتقدانش  را با فروش فیلم در گیشه بدهد.

ده نمکی به این سکوت ادامه داد تا اینکه میهمان نخستین برنامه رادیو من رادیو جوان در سال 1393 شد. او در این برنامه ضمن پاسخ به برخی انتقادها گفت: بعضی‌ها نوشتند من لکسوس سوار هستم، در صورتی که اینجوری نیست و یک ماشین تویوتای معمولی دارم. بعضی همه دنیایشان در چارچوب خانه و ماشین می‌گذرد، در صورتی که اینطور نیست. در فیلم رسوایی یک دیالوگی را نوشته بودم که می‌گفت: «ببینید سیگار شما را می‌کشد یا شما سیگار را». برخی سوار ماشین می‌شوند اما در اصل این ماشین است که سوار آنها شده است. من سعی کرده‌ام که همیشه من باشم که سوار ماشین باشم.

وی درباره اینکه درامد چند میلیارد از تولید آثارش را در کدام بخش صرف کرده، عنوان کرد: من یک کاری را در حوزه کتاب انجام دادم و یک فرهنگ نامه 80 جلدی را که در مجموع حدود 100000 صفحه دارد و 20 سال روی آن کار کردیم و زحمت برد… من هر چه پول از سر سه گانه های اخراجی ها درآوردم سر این پروژه هزینه کردم که به نظرم بزرگترین مرجع ما برای جنگ و دفاع مقدس است. من برای امرار معاشم خیلی از پول هایی که سر فیلمسازی بدست آورده ام هزینه نمی کنم. من چون خانه ام رهنی است و از اجاره و اجاره دادن همیشه می ترسم به سمت اجاره کردن خانه هرگز نرفته ام و هر خانه ای که در آن باشم را حتماً رهن می کنم. به جز این مورد، خورد و خوراکم در ماه حدود یک میلیون تومان است… .

اما حساس ترین بخش صحبت‌های ده‌نمکی درباره احوالات این ایامش است. او در این باره تصریح کرده است: من همین الان هم خسته ام و دیگر رغبتی برای فیلم سازی ندارم. به هر حال فیلم ها و بخصوص فیلم هایی که من ساختم همه فروشش را روی هم بگذاریم حدود 30 میلیارد می شود و این 30 میلیارد برابر با بودجه ساخت صد فیلم سینمایی در کشورمان می شود. ولی این بی مهری هایی که به من می شود و این کنایه هایی که به من می زنند مرا دلسرد کرده است.

او

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  56