طلا میل به افزایش ندارد حتی با خبر های منفی

قیمت طلا امروز رشد قابل ملاحظه ای نداشته است و هر اونس آن حول1283 تا 1285 دلار در نوسان بوده که نسبت به هفته پیش پایین تر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از جهان سهم این در حالی است که با توجه به خبرهای جدید از اقتصاد آمریکا قاعدتا باید قیمت فلز زرد رشد می کرد. به نظر می رسد بازار طلا همچنان زیر فشار قرار دارد. در ادامه به وضعیت بازار طلا و تاثیر عوامل مختلف بر آن اشاره می کنیم.

گزارش روز جاری از وضعیت فروش خانه های جدید در آمریکا نشان می دهد در ماه مارس به شکلی غیرمنتظره فروش این خانه ها کاهش یافته و به پایین ترین میزان در هشت ماه اخیر رسیده است زیرا خریداران حاضر نبوده اند از قیمت بالاتری برای خانه ها بپردازند و نیز نرخ سود وام مسکن بالا رفته است. میزان اعطاء اعتبارات نیز اندک است.

در گزارش وزارت بازرگانی آمریکا امده است، فروش خانه های جدید در ماه گذشته میلادی با 14.5 درصد کاهش به 384 هزار مورد در مقیاس سالانه رسیده است. در حقیقت کاهش توانی خریداران عامل این افول بوده است. کارشناسان در نظرسنجی خبرگزاری بلومبرگ پیش بینی کرده بودند رقم یاد شده 450 هزار مورد باشد.

فروش خانه های موجود نیز در ماه مارس برای سومین ماه پی در پی کاهش یافته است. بدین ترتیب دو خبر منفی منتشر شده که سبب شده ارزش دلار کاهش یابد و قاعدتا باید قیمت طلا مورد حمایت قرار می گرفت اما این سازوکار تحقق نیافته است زیرا بازار طلا تحت فشارهای متعدد قرار گرفته است و غیر از یک عامل یعنی بحران اوکراین عامل دیگری برای حمایت از قیمت فلز زرد مشاهده نمی شود.

در حال حاضر آمریکا در حال تهدید روسیه به اعمال تهدیدهای بیشتر است و دولت اوکراین قصد دارد از راه حل نظامی برای سامان بخشیدن به شرایط در شرق این کشور استفاده کند.

کاهش ارزش یوان سبب می شود قیمت طلا برای چینی ها گران شده و تقاضای فیزیکی برای طلا در چین کاهش یابد و این عامل به افول قیمت ها کمک خواهد کرد. عوامل چند ماه اخیر که سبب رشد قیمت طلا در سال جاری میلادی شده ضعیف شده اند تغییر کرده اند. برای مثال شرایط عمومی شاخص های اقتصادی در آمریکا بهتر شده است.

نکته مهم این است که روند تغییرات نسبت دلار به یورو و دلار به ین کمتر از گذشته قابل پیش بینی است. وضعیت بخش تولید کارخانه ای در منطقه یورو مطلوب بوده و این به معنای رشد ارزش یورو است. اما بانک مرکزی اروپا مایل است برای کمک به رونق اقتصادی منطقه یورو سیاست های انبساطی اجرا کند. این عاملی برای فشار بر ارزش یورو است. درباره ارزش دلار نیز فعلا مشخص نیست برنامه افزایش نرخ های بهره در آمریکا کی آغاز خواهد شد یعنی همه چیز به گزارش های آینده از وضعیت اقتصاد این کشور بستگی دارد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  71  =  73