رشد پر سرعت مرورگرهای اینترنتی و ابزارهای همراه آن

نتایج آخرین آمارهای موسسات تحقیقاتی و آماری حاکی از آن است که سهم مرورگرهای ابزارهای قابل حمل رو به افزایش است؛ این به معنای افزایش استفاده از ابزارهای همراه در اتصال به اینترنت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا ازسایت فناوری ˈThe Nex Webˈ و براساس اعلام موسسه تحقیقاتی و آماری ˈشیرهولیکˈ (Shareholic9)هر یک از مرورگرهای اینترنتی در هشت ماه گذشته به سمت استفاده ازابزارهای قابل حمل پیش رفتند و این امر نشان دهنده تقویت موضع ابزار همراه در فضای مجازی است.

موسسه تحقیقاتی ˈشیرهولیکˈ ( Shareaholic ) برای استخراج آمار مربوط به سهم مرورگرهای مختلف اینترنتی، داده های 250 میلیون کاربر اینترنت با بازدید بیش از 200 هزار وب سایت را در نظر گرفته است.

آخرین آمارهای از رقابت بین مرورگرها مورد استفاده در دنیای وب حاکی از آن است که مرورگر ˈکرومˈ 34 و 65 صدم درصد، مرورگر ˈسافاریˈ 15 و 19 صدم درصد، ˈاینترنت اکسپلوررˈ 12 و 49 صدم درصد، ˈفایرفاکسˈ 11 و 54 صدم درصد، ˈسافاریˈ 10 و 76 صدم درصد، اندرویدˈ 10 و 55 صدم درصد، ˈاپراˈ 2 و ششم دهم درصد و دیگر مرورگرها 2 و 34 صدم درصد از استفاده کنندگان از مرورگرها را به خود اختصاص داده است.

اما هرکدام از این مرورگرها با کاهش در میزان استفاده خود مواجه بوده اند به طوری که مرورگر اینترنتی ˈگوگل کرومˈ کاهش سه صدم درصدی از کاربران را داشته است.

در مقام بعدی مرورگرهای ˈفایرفاکسˈ، ˈاینترنت اکسپلوررˈ و ˈاپراˈ به ترتیب کاهش چهار و 46 صدم درصد، 96 صدم درصد و سه و 13 صدم درصدی در استفاده در دنیای مرورگرها را داشته اند.

اما در این میان شرکت ˈگوگلˈ برای افزایش مخاطبان ابزارهای خود از افزایش مدت زمان پشتیبانی از محصولات مبتنی بر سیستم عامل ˈکرومˈ خبر داده است تا بتوان سهم کاربران محصولات این شرکت را افزایش داد.

به گزارش ایرنا از وب سایت فناوری ˈاسلش گیرˈ، (Sash Gear) و بر اساس اعلام شرکت گوگل، این شرکت مدت زمان پشتیبانی دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل کروم را از چهار به پنج سال از تاریخ عرضه آن ها گسترش می دهد.

شاید باید منتظر بود تا با این اقدام جای پای مرورگر کروم نیز بیش از پیش در میان کاربران اینترنت افزایش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  4