شیوع نگران کننده افسردگی در بین دانش آموزان

رییس آموزش و پرورش کاشمر با ابراز نگرانی از وضعیت آمار افسردگی در میان دانش آموزان و جوانان، گفت: آمار بسیار نگران کننده‌ای داریم که بخشی از جوانان ما دچار افسردگی هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا، ایرج سعادتمند صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر بیماری افسردگی ادامه یابد، در آینده نزدیک با جمعی از بیماران روانی مواجه می‌شویم، افزود: متاسفانه در یکی از روستاهای کوهسرخ 18 دانش آموز استثنایی تحصیل می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دو نفر از کارشناسان این اداره در حال بررسی این موضوع هستند، تصریح کرد: این مشکل خطرناکی است که باید هرچه سریعتر جهت اختلالات اضطرابی کارگروه پژوهشی تشکیل شود.

 

مشکلات بهداشتی بسیاری در حاشیه شهرها داریم

 

در همین خصوص دکتر یزدانی مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اعلام اینکه امروز احساس یاس و نا امیدی در میان نسل جدید و دانش آموزان بسیار دیده می‌شود، تصریح کرد: بخشی از این افسردگی را مدیران و معلمان ایجاد می‌کنند.

 

یزدانی با بیان اینکه به همان اندازه که سلامت روحی مهم است سلامت جسمی هم بسیار برای دانش آموزان دختر مطرح است، گفت: متاسفانه امروز برای خانواده گرفتن نمره‌های خوب توسط دانش آموزان است و متاسفانه به سایر جنبه‌های اخلاقی و عاطفی که برای مادر شدن تاثیر گذار است، توجهی ندارند.

 

وی بیان کرد: متاسفانه مشکلات بسیاری در خصوص بهداشت حاشیه شهرها داریم که با اجرای طرح سلامت اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  −    =  98