پایان ۴ ماه جنجال و هیاهو؛ «چ» در تاریخ سینمای ایران ماند

بزرگترین حاشیه ساز فیلم «چ» خود حاتمی کیا بود چون فقط «چ» تازه ترین حرف حاتمی کیا نبود حرفهایی که سازنده «چ» در اکران های دانشجویی و در نشستهای خبری گفت حرفهای تازه حاتمی کیا بود حرفهایی از جنس مردان دهه 60 در کالبد سینمای دهه 90.

حاتمی‌کیایی که در دوره‌ی قبلی مدیریت سینمایی به بی تدبیری مدیران سینمایی انتقاد می‌کرد این‌بار به تصمیمات لحظه‌ای مدیران فرهنگی و مردانی که با زبان سیاست‌بازی به میدان فرهنگ آمده اند حمله می‌کند. 

از سوی دیگر جریانی که خود را حاکم بر همه سینما میداند در گوشی این حرفها را تکرار میکرد که حاتمی کیا نباید این حرفها را بزند او خودش را خراب می‌کند. جریانی که این مدل حاتمی‌کیا را دوست ندارد دیگر تاب نمی‌آورند قلم به دست می شوند  و بر علیه حاتمی کیا می نویسند.در کنار همه‌ی سوء تفاهمات، کارگردان سینمای دفاع مقدس به این متهم می شود که حاتمی کیا از جشنواره فیلم فجر و نوع توزیع جوایز جشنواره دلگیر است. 

رسانه‌هایی که حاتمی کیای «چ» را بیشتر از حاتمی کیای «گزارش یک جشن» دوست داشتند، حالا با حاتمی‌کیایی روبرو شده بودند که حرفشان را به رساترین شکل ممکن فریاد می‌زد و و رسانه‌های مدعی سینمای ایران که قدرت رسانه ای شان را در بایکوت خبری به رخ می‌کشند نیز از حاتمی کیای این روزها خوشش نمی‌آمد. حاتمی کیا بازی سختی را با رسانه ها شروع کرده است. غافلگیری عجیب که از سخنرانی های پی در پی حاتمی‌کیا پیش آمده بود رسانه ها را در موضع انتخاب قرار می داد.

سازنده «دیده بان» در بهترین موقعیت ممکن نگاه ها را به سمتی فراتر از فیلمش معطوف کرد.نگاهی با باز تعریف سینمایی ملی و هشدار در مورد سینمای جشنواره ای که دامن سینمای ایران را گرفته است. فقط «چ» تازه ترین حرف حاتمی کیا نبود حرفهایی که سازنده «چ» در اکران های دانشجویی و در نشستهای خبری گفت حرفهای تازه حاتمی کیا بود حرفهایی از جنس مردان دهه 60 در کالبد سینمای دهه 90.

 رسانه ها می دانند که حاتمی کیا در سکوت خبری می رود دیگر قصد مصاحبه و حضور رسانه‌ای ندارد. چشم‌ها منتظر این هستند که فیلم بعدیش بر پرده سینما چیست. برخی گمانه زنی ها حکایت از ساخت فیلمی با مضمون حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر دارد. کارگردانی که با فیلم هایش از دغدغه هایش حرف میزند سکوت می کند تا در لحظه‌ی اکران فیلمش با هشداری دیگر به سینمای ایران می آید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =