دولت عرضه خودروسازی را به بخش خصوصی بسپارد

عضو کمیسیون صنایع مجلس تنها راه درمان صنعت خودروسازی را واگذاری عرصه تولید خودرو، به سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از باشگاه خبرنگاران محمد بیاتیان گفت: دولت به دنبال مطالبه سود از بازار خودرو نباشد، به اعتقاد وی سود اصلی باید به دست خودروساز کسب شود و نفع آن به مصرف کننده برسد. 

 
بیاتیان در ادامه افزود: این دلیل که چون ارز کاهش پیدا کرده قیمت خودرو نیز باید کاهش یابد از طرف خودروسازان چندان پذیرفته نیست زیرا خودروساز معتقد است از طرفی مواد اولیه گران شده و از طرف دیگر مواد اولیه به بورس سپرده شده است. 
 
نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: اگر قیمت خودرو به وسیله بازار تعیین شود و به صورت فرمایشی و دستوری نباشد امکان کاهش قیمت خودرو وجود دارد. 
 
عضو کمیسیون صنایع اضافه کرد: زیان‌های خودروساز در سال‌های گذشته دلایل بسیاری  از جمله نبود سرمایه در گردش و افزایش قیمت ارز داشته است.
 
وی به عنوان راهکار پیشنهاد داد: دولت سهام خودروسازی‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند و اجازه بدهد بخش خصوصی وارد میدان شود و به این ترتیب کاهش قیمت امری دور از انتظار نیست. 
 
بیاتیان در ادامه با اشاره به برخی فروش‌های ویژه خودروسازان از این اقدامات تنها تحت عنوان مُسکن کنترل بازار یاد کرد و اضافه کرد: تنها راه درمان صنعت خودروسازی کشور واگذاری عرصه تولید خودرو توسط دولت به سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان خودرو است. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =