ادعای مذاکره ایران و آمریکا درباره توافق نهایی

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از برخی منابع دیپلماتیک اروپایی و آمریکایی از گفت وگوهای محرمانه بین ایران و آمریکا برای رسیدن به توافق نهایی هسته ای تا 20 ژوئیه سال جاری (دو ماه دیگر) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از عصر ایران روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از برخی منابع دیپلماتیک اروپایی و آمریکایی از گفت وگوهای محرمانه بین ایران و آمریکا برای رسیدن به توافق نهایی هسته ای تا 20 ژوئیه سال جاری (دو ماه دیگر) خبر داد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: ایران و آمریکا در ماه های گذشته بارها به صورت مخفیانه در نیویورک، عمان و ژنو گفت و گو کرده اند.

دیپلمات ها به این روزنامه آمریکایی گفته اند مساله اصلی در گفت و گوهای 1+5 با ایران اختلاف نظر شدید بین ایران و آمریکا بر سر میزان و سطح غنی سازی ایران در هر گونه توافق نهایی است و همین مساله کار مذاکرات را دشوار کرده است.

ایالات متحده آمریکا این گفت و گوهای محرمانه را حتی از برخی کشورهای متحد خود در منطقه از جمله عربستان و نیز اسراییل مخفی نگاه داشته است.

بر اساس این گزارش نمایندگان آمریکا در گفت و گوها با ایران " ویلیام برنز" معاون وزارت خارجه آمریکا و نیز "جیک سولیوان" مشاور امنیت ملی جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا است.
 

جیک سولیوان (فرد سمت راست تصویر)، وندی شرمن (وسط) و ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  76  =  78