پرداخت هزینه‌درمان عضو دهندگان توسط دولت

سید حسن قاضی زاده هاشمی اظهار داشت : بیمارستان های دولتی دانشگاهی که اعمال جراحی پیوند عضو را انجام می دهند از این پس مکلفند همه هزینه های درمانی دهندگان عضو را متقبل شوند و این اعمال برای دهنده عضو کاملا رایگان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سید حسن قاضی زاده هاشمی اظهار داشت : بیمارستان های دولتی دانشگاهی که اعمال جراحی پیوند عضو را انجام می دهند از این پس مکلفند همه هزینه های درمانی دهندگان عضو را متقبل شوند و این اعمال برای دهنده عضو کاملا رایگان است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: پیوند عضو گامی موثر برای ترویج سلامت و نجات جان انسان ها است و ما هم برای ترویج و تشویق بیشتر این کار همه هزینه های درمان برای دهنده عضو را رایگان اعلام کردیم.

وی در مورد اجرای طرح پزشک خانواده نیز گفت : استان فارس به عنوان استانی که تابلوی نظام سلامت در کشور است در اجرای این طرح پیشتاز بوده است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: ما استان های فارس و مازندران را انتخاب کردیم که این طرح اجرا کنند ، امید است با کمک مدیران این دو استان که قدم های خوبی تا کنون برداشته اند طرح تداوم یابد ، البته طرح پزشک خانواده نواقضی هم داشته است که این نواقص متوجه مرکز هست زیرا قبلا حمایت کافی از استان های مجری طرح به عمل نیامد و این به دلیل نبود منابع مالی کافی بوده است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : پزشک خانواده ادامه می یابد با همان شکل روز اول ، حتما زیر ساخت ها ی لازم برای اجرا ی طرح باید فراهم شود ، ما گام به گام برنامه ها را اعلام می کنیم و هفته آینده بسته های مختلف در این زمینه داریم که اعلام می شود .

دکتر هاشمی در باره احتمال اجرای طرح دندانپزشک خانواده نیز گفت : امید واریم منابع مالی برای اجرای طرح دندانپزشکی خانواده نیز تامین شود ، البته ناامید نیستیم که با همین منابع فعلی هم شاید بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2